Aantal zorgverzekeraars hebben informatie nog altijd niet op orde

• 20 december 2020
  • 3 reacties
  • 357 Bekeken

Badge +2

Het is mij opgevallen dat informatie op de website van een aantal zorgverzekeraars nog altijd niet upto date is. Ik vind dat zeer vervelend en vind het ook niet kunnen.  Als ik telefonisch contact op neem om mijn vraag daarover te stellen, weet de klantmedewerker het vaak ook niet en gaat dan na vraag doen, en dan krijg ik te horen bel volgende week maar terug, of kijk nog een keer op de website. Dat kost mij tijd en moeite, want de telefoon wordt bij sommige echt niet meteen opgenomen, via twitter en chat lost ook niets op. Wel wordt er van je verwacht dat je voor 31 december overstapt maar als de gegevens op 20 december nog niet compleet zijn wordt het wel erg kort dag. Ervaring na een week is er nog niets veranderd en is de informatie nog niet aangepast. Ook dat contracten nog niet zijn veilig gesteld dat mensen nog niet weten waar ze aan toe zijn, dat had allemaal klaar moeten zijn.

3 reacties

En dan heb je ook nog van die verassingen die er in de loop van het jaar bij komen.
Zoals een wijziging van het preferentiebeleid voor de astma inhalators omdat er patenten af lopen.

Reputatie 4
Badge +6

Dag @Lilly,

Ik begrijp dat je het vervelend vindt dat de contractinformatie nog niet op orde is. Wij vinden dat op 12 november (de deadline voor het bekendmaken van de premies) ook duidelijk moet zijn met welke zorgverleners de zorgverzekeraar een contract heeft voor het komende jaar. Helaas is dat vaak niet het geval. Op deze pagina geven we je tips over hoe je om kunt gaan met niet-tijdige contractering. Heb je daar al naar gekeken?

Het beste antwoord: opzeggen VOOR 1 januari, contracteringen afwachten en uiterlijk 31 januari een andere of dezelfde verzekering afsluiten.

SandraM schreef:

@FdH Goed dat je bent gaan vergelijken. Een collectief is zeker niet altijd de beste keuze. Ik zou er echter niet op gokken dat DSW alsnog een contract afsluit. Je kan verschillende dingen doen. Ten eerste toch op zoek naar een verzekering die het revalidatiecentrum wel al gecontracteerd heeft of je kan nog even afwachten. Als je uiterlijk je polis 31 december opzegt, dan heb je nog t/m 31 januari om een nieuwe af te sluiten. Die gaat dan met terugwerkende kracht per 1/1 in. Ook zou je DSW kunnen bellen in hoeverre hier al meer over bekend is en of het centrum vorig jaar wel was gecontracteerd. Vaak is dat wel een signaal voor komend jaar. 

Dit lijkt me de beste weg. Eerst je eigen verzekering opzeggen. Let goed op de bevestiging. Je moet zowel de basisverzekering als de aanvullende verzekeringen opzeggen. Let dat op. Doe dat nu al, want soms lukt het niet meer op 31 december door een storing ivm overbelasting. Dan kun je rustig afwachten en zodra DSW de Hoogstraat als gecontracteerd meldt, of uiterlijk 31 januari, de nieuwe verzekering afsluiten. Na afsluiten van een polis via internet ! ( dus niet telefonisch) heb je nog 14 dagen de tijd om weer af te zeggen.

Reageer