Betrouwbaarheid vergelijker zorgverzekering Consumentenbond

• 27 december 2020
  • 7 reacties
  • 307 Bekeken

Badge

Beste allemaal

Ik heb de laatste tijd zo mijn bedenkingen bij adviezen van de C.bond.

Zo ook nu weer bij de zorgverzekeringen.

Zojuist heb ik meerdere zorgverzekeringen vergeleken voor een BASIS VERZEKERING, 9 FYSIO BEHANDELINGEN EN 250 EURO TANDARTS.

Bij mijn verzekeraar MENSIS, betaal ik voor 2021 hiervoor 133 Euro.

Bij de C.bond krijg ik keuzes aangeboden tot bijna 200 euro. Mensis wordt bij de C.bond nog niet eens genoemd.

Ik begrijp dat zorgverzekeringen samen stellen niet makkelijk is, maar ga ik na Independer, staat Mensis, (een van de grootste verzekeraars) gelijk bij de eerste keuzes. Net zo als PMA.   

Bij de bond wordt het alleen maar erger. Van Zilveren Kruis of Achmea, worden bedragen genoemd die niet kloppen met de bedragen van hun website.

Ik vindt dit heel teleurstellend en moet mij afvragen of het nog wel zin heeft om lid te blijven.

Bij wasmachines en koelkasten heb ik gelijksoortige uitkomsten gezien nadat ik de uitkomsten van de bond had gecontroleerd. 

Gr. John

7 reacties

Ik heb zojuist uw gegevens in de CB zorgvergelijker ingevuld en zie dan Menzis op plek 6 staan voor 133 euro. De goedkoopste is CZDirect voor 128,70. Dezelfde gegevens ook ingevuld op Poliswijzer.nl waar het pakket op plek 8 staat d.w.z. er zijn 7 goedkopere vergelijkbare verzekeringen met dezelfde dekkingen. Overigens ben je bij Anderzorg (onderdeel van Menzis) goedkoper uit (124,45 euro + 6 fysio) mits je geen tandverzekering neemt. Wel is het inclusief 10.000 euro tandongevallen dekking. Op bovengenoemde vergelijker krijg je bij aanmelding bovendien 6 maanden gratis NLZiet.

Het is sowieso verstandig op meerdere vergelijkingssites te kijken. Hoe u een goede vergelijkingssite herkent, kunt u lezen op ConsuWijzer, het adviesloket van de Autoriteit Consument & Markt.  Of kijk op ikregelmijnzorggoed.nl van de Rijksoverheid.

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb mijn bedenkingen bij mensen die Independer betrouwbaarder inschatten dan de Consumentenbond . En niemand is onfeilbaar . Ook in diverse websites kunnen fouten zitten , of er wordt niet goed gelezen . 

Reputatie 3
Badge +3

Kijken en vergelijken op de diverse vergelijkingssites en van de verzekeraars zelf loont. Maar wat je zegt kan ik niet bevestigen: Menzis en PMA verschijnen keurig in beeld:

ik heb gisteren een soortgelijke reactie geplaatst als Los Moros. En eerder dan bovenstaande reacties. Waarom is die niet geplaatst?

Reputatie 7
Badge +7

Ik beaam het standpunt van @E.T. Wiersum  dat niemand onfeilbaar is, of wat ik zelf elders gesteld heb we zijn niet foutloos. En dat geldt dus ook voor de bond. Natuurlijk is het niet leuk als er onjuiste cijfers verschijnen, men moet daar zorgvuldig in zijn, maar we kunnen ons ook vergissen en zaken verkeerd lezen of begrijpen. Laten we daarom de Kerstgedachte nog even vasthouden en de goede voornemers voor het nieuwe jaar bewaren en niet meteen dreigen het lidmaatschap op te zeggen. Daar bereik je vaak weinig mee, je kan er beter bijblijven en van binnenuit je kritiek laten horen. En vergelijken is zeer nuttig, maar houdt er dan rekening mee dat je verschillende antwoorden krijgt.

Menzis met een z staat er dus blijkbaar gewoon bij.

Reputatie 4
Badge +6

Beste @john100

Wat vervelend dat je geen goede ervaring hebt met onze Zorgvergelijker. Zoals enkele forumleden hierboven al aangeven staat Menzis wel degelijk in onze Zorgvergelijker en komt de verzekering van €133 (Menzis Basis Voordelig + Aanvullend) ook terug als je kiest voor 9 fysiotherapiebehandelingen en €250 tandartskosten vergoed tegen 75%. Wellicht had je bij je dekkingswensen gekozen voor vergoeding van €250 tandartskosten tegen 100%? Dan komt deze polis inderdaad niet terug, omdat ‘ie 80% van de rekening bij tandartskosten vergoedt.

Kun je aangeven waar je bij Zilveren Kruis tegenaan loopt en welke informatie volgens jou niet zou kloppen? 

Op de pagina Over onze test en dienstverlening kun je meer lezen over de volledigheid en onafhankelijkheid van onze Zorgvergelijker.

Reageer