Consumentenbond.nl

Collectieven met hoge korting bij Menzis

• 30 november 2018
  • 8 reacties
  • 1189 Bekeken

Bij de premieberekening van Menzis ( https://www.menzis.nl/premie-berekenen-en-aanvragen ) zijn 8 collectieven zichtbaar met logo en al. Bijvoorbeeld Prenatal, Lidl en Jumbo. De kortingen zijn heel hoog , 10 % op de basis en 15% op de aanvullende. Alleen bij Jumbo staat " Collectief medewerkers". Bij Lidl en Prenatal niet. Na keuze voor Lidl moet je invullen of je werknemer bent. Als je " Nee" invult, krijg je toch korting. Is dit een reclame-actie van Lidl en Prenatal?
Als je echt zoveel korting zou kunnen krijgen, zou dat geweldig zijn. Je hebt namelijk eerlijk ingevuld dat je geen werknemer bent, en toch krijg je korting!
PS gedeeltelijk dubbel met ander topic.
In de bijlage is zichtbaar dat de korting wel berekend wordt, ook als je geen werknemer bent. Klik op de bijlage ( 3pagina's).

8 reacties

Bij de premieberekening van Menzis ( https://www.menzis.nl/premie-berekenen-en-aanvragen ) zijn 8 collectieven zichtbaar met logo en al. Bijvoorbeeld Prenatal, Lidl en Jumbo. De kortingen zijn heel hoog , 10 % op de basis en 15% op de aanvullende. Alleen bij Jumbo staat " Collectief medewerkers". Bij Lidl en Prenatal niet. Na keuze voor Lidl moet je invullen of je werknemer bent. Als je " Nee" invult, krijg je toch korting. Is dit een reclame-actie van Lidl en Prenatal?
Als je echt zoveel korting zou kunnen krijgen, zou dat geweldig zijn. Je hebt namelijk eerlijk ingevuld dat je geen werknemer bent, en toch krijg je korting!
PS gedeeltelijk dubbel met ander topic.
In de bijlage is zichtbaar dat de korting wel berekend wordt, ook als je geen werknemer bent. Klik op de bijlage ( 3pagina's).

Bij nader inzien raad ik af, om deze collectiviteiten te gebruiken als je geen werknemer bent. Want ook bij andere collectiviteiten ( bijv. een onbekend administratiekantoor), staat de vraag 'werknemer J/N'. Ik vind het erg onduidelijk.
Reputatie 7
Badge +5
Klik je op nee: Om in aanmerking te komen voor gratis extra dekkingen vanuit de werkgever, moet de werknemer zelf de aanvraag doen.

Klik je Ja: U bent medewerker bij deze werkgever en komt in aanmerking voor gratis extra dekkingen vanuit de werkgever.
@Bert , met de aangehaalde tekst wordt iets anders bedoeld. Een collectieve verzekering kan 2 voordelen hebben:
  • korting
  • hogere dekking ( bijvoorbeeld meer fysio).
Dit laatste wordt volgens mij bedoeld met de aangehaalde tekst. De tekst sluit niet uit dat er een korting verleend wordt aan een niet-werknemer.
Reputatie 7
Badge +7
Ondanks kortingen is een collectieve zorgverzekering niet altijd voordeliger dan een individuele zorgverzekering. Ze hoeven natuurlijk ook niet altijd goed aan te sluiten bij jouw wensen. Voor iedereen die hier meer over wil weten: je leest er in dit topic meer over.
Maar de vraag is idd... mag je als niet werknemer wel hiervan gebruik maken? Zonder gedoe te krijgen?
Hallo @H. Behl , dat is de vraag. Ik heb al een keer gebeld en was het antwoord dat je er GEEN gebruik van kan maken. Misschien nog een keer bellen? Het is toch wel een hele vreemde zaak.
Ik heb inmiddels geprobeerd om verder te klikken, maar dat lukte mij niet. Dus ben bang dat er toch iets van de werkgever ingevuld moet worden. Jammer dat het zo'n groot verschil in korting is...
Het is veranderd : zie de bijlage. Nu wordt duidelijk gemaakt dat je alleen als werknemer of gepensioneerde deel kan nemen, en daarbij moet je aanvinken dat je de tekst gelezen hebt en dus aan de voorwaarden voldoet. Eerder ontbrak deze tekst!

Reageer