kwaliteitsoordeel zorgverzekering aanpassen

• 14 november 2020
  • 4 reacties
  • 301 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Ik ben verzekerd bij ONVZ. Dit is de beste zorgverzekeraar in  service volgens mij.

Ik zag in de vergelijker als kwaliteit een 7,0. Ik heb gezien dat dat komt omdat er nog geen inkoopcijfer is ingevuld.

Het zou netjes zijn wanneer dit bij het cijfer van het kwaliteitsoordeel zou worden aangegeven.

Nu was ik bijna naar een andere verzekeraar gegaan waar de score bij service en declaraties VEEL lager is.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Ben ook blij met ONVZ ondanks wat strubbelingen in het verleden . Reclame maken met vrije keuze terwijl dat niet altijd het geval is vind ik niet netjes. Om dan later te zeggen : Dan had je maar moeten bellen of de kleine lettertjes lezen vind ik te gemakkelijk . Ja , ik weet het . Reclame wordt bijna altijd altijd veel mooier voorgesteld dan het is.

Reputatie 2
Badge +3

Beste @M.E.F.P. van Tiggelen hartelijk dank voor uw opmerkzaamheid. De contracteringgegevens van ONVZ zijn helaas nog niet bekend. Dit wordt zo snel mogelijk toegevoegd aan de Zorgvergelijker. 

Ik heb een negatief oordeel over ONVZ. Ik ben er weggelopen omdat de informatie in MijnONVZ onvolledig is. Ca. 2 jaar geleden was het althans zo, dat je van een ziekenhuis behandeling niet de dbccode en de zorgactiviteitencodes kon zien, terwijl dit bij andere verzekeraars wel kan. Ook de berekening van de jaarpremie was niet transparant: de afzonderlijke kortingen werden niet uitgesplitst.Ook de opstelling van de polisvoorwaarden was voor mij een negatief punt: ze hadden het “ modern” gemaakt, waarbij de voorwaarden basis- en aanvullend volledig door elkaar lopen. Een negatief punt was voor mij ook de extra verzekering voor het buitenland die je eigenlijk wel moest nemen. Ik vind dat de Consumentenbond dit alles ook moet meewegen in de beoordeling. Het is zelfs zo dat ONVZ de algemene regels van de Nederlandse Zorg Autoriteit op enige van bovengenoemde punten overtreedt. 
Misschien is dit inmiddels anders? Dat zou ik graag willen weten.

PS De zorginkoop gaat via een consortium waar ook ENO ( Salland) bij hoort.

Badge +2

Ik ben al een hele tijd bij het ONVZ verzekerd. In het begin was het een geweldig pakket met zéér ruime vergoedingen. Nu is het een ramp geworden. Neem bijvoorbeeld de vergoeding voor een bril of tandheelkunde. Tandfit D is zomaar geschrapt en omgezet naar Tandfit C. Let op voor M codes krijgt je maar  € 250 vergoed, en de “rest” tot  € 1250. Tandfit B is nog verder uitgekleed voor M codes krijg je maar € 150 vergoed en de “rest” 75 % tot € 500 in plaats van € 750. Ook de code voor Covid C88 krijg je maar voor 75% vergoed. Nu nog de rest doorspitten.:grimacing:

Reageer