Consumentenbond.nl
Beantwoord

Leerkracht collectief Menzis

leefkracht collectief menzis korting/collectiviteit zitten daar nog addertjes bij?
[niet voor standaard basis]
icon

Beste antwoord door Fauve CB 20 november 2018, 10:28

Beste P.J. Bouweraerts,

Zoals lara100 al aangeeft biedt het collectief Leefkracht van Menzis 5% korting op de basisverzekering en 7% korting op de aanvullende verzekering en tandartsverzekering. Bij gebruikmaking van dit collectief gelden de standaard polisvoorwaarden van Menzis. Je kunt dus de reguliere https://www.menzis.nl/klantenservice/formulieren-en-documenten/verzekeringsvoorwaarden/verzekeringsvoorwaarden-2019 erop naslaan om te kijken of de polis bij je past.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Addertjes onder het gras is voor de één een duidelijke voorwaarde en voor de andere een onduidelijkheid als niet de volledige voorwaarden en vergoedingen zijn gelezen voor het afsluiten van de verzekering.

De enige mogelijkheid is de voorwaarden en de vergoedingen van de zorgverzekeraars goed te vergelijken.
@P.J. Bouweraerts ,
Ik vind het een terechte vraag. Ik zie geen problemen. Het gaat om een standaard korting die ook veel andere zorgverzekeraars hun klanten aanbieden. Naast de korting (5 resp. 7%) kun je ook de Samen Gezond App downloaden en dan kun je drie keer per jaar €20 korting op de aanvullende verzekering krijgen ( als je meedoet aan de oefeningen of leefstijl? )

PS Menzis biedt ook andere collectieven aan, bijvoorbeeld van de LIDL. https://www.menzis.nl/keuzehulp
Als je aanvinkt dat je geen werknemer bent, blijft toch de korting behouden. De klantenservice zegt dat de collectiviteit alleen voor werknemers is, maar dat blijkt nergens uit. Basiskorting 10% en aanvullend 15%. Zou dit een speciale promotie van de LIDL zijn? Zie bijlage.
Reputatie 3
Badge +6
Beste P.J. Bouweraerts,

Zoals lara100 al aangeeft biedt het collectief Leefkracht van Menzis 5% korting op de basisverzekering en 7% korting op de aanvullende verzekering en tandartsverzekering. Bij gebruikmaking van dit collectief gelden de standaard polisvoorwaarden van Menzis. Je kunt dus de reguliere https://www.menzis.nl/klantenservice/formulieren-en-documenten/verzekeringsvoorwaarden/verzekeringsvoorwaarden-2019 erop naslaan om te kijken of de polis bij je past.
Reputatie 6
Badge +5
Ik zie nu deze toevoegingen in het gele vlak bij de keuze Lidl:

Bij keuze Ja:

Bij keuze Nee:

Bj geen keuze Ja of Nee:

Ik leg de teksten in geval van werknemer=Nee zo uit, dat je in dat geval , dus als je geen werknemer bent, niet gebruik kunt maken van extra opties die de aanvullende verzekering dan biedt ( zoals extra fysio bijvoorbeeld). Ik zie nergens duidelijk staan dat je de collectieve verzekering als niet-werknemer niet zou kunnen afsluiten.

Kan de Consumentenbond ons helpen?
Reputatie 3
Badge +6
lara100 schreef:

Ik leg de teksten in geval van werknemer=Nee zo uit, dat je in dat geval , dus als je geen werknemer bent, niet gebruik kunt maken van extra opties die de aanvullende verzekering dan biedt ( zoals extra fysio bijvoorbeeld). Ik zie nergens duidelijk staan dat je de collectieve verzekering als niet-werknemer niet zou kunnen afsluiten.

Kan de Consumentenbond ons helpen?

Helaas hebben wij geen nadere informatie over dit collectief en de bijbehorende voorwaarden. Mocht je er meer over willen weten, dan kun je het beste Menzis benaderen met je vragen.
Reputatie 6
Badge +6
Beste @P.J. Bouweraerts ,

Van harte welkom op het forum. Een aantal communityleden hebben een reactie geplaatst in jouw topic. Hebben deze antwoorden jou nog verder geholpen? 🙂

Reageer