Consumentenbond.nl
Beantwoord

Meer informatie over nieuwe zorgverzekeraar AON?

Ik vind op deze pagina's niets over Aon, die via het IAK in Eindhoven zorgverzekeringen aanbiedt. Is deze nieuw of al langer in Nederland actief?
icon

Beste antwoord door lara100 4 december 2018, 14:34

AON is de nieuwe naam van het IAK. AON is een verzekeringsintermediair en dus geen zorgverzekeraar. In feite zijn ze dus een soort tussenpersoon. Zie in de bijlage een screenshot van AON: ze bemiddelen voor meerdere zorgverzekeraars.

Bekijk origineel

8 reacties

AON is de nieuwe naam van het IAK. AON is een verzekeringsintermediair en dus geen zorgverzekeraar. In feite zijn ze dus een soort tussenpersoon. Zie in de bijlage een screenshot van AON: ze bemiddelen voor meerdere zorgverzekeraars.
Reputatie 6
Badge +6
Beste @J.W. Versluis ,

Van harte welkom op het forum van de Consumentenbond. Ik heb jouw vraag verplaatst naar de categorie 'Advies Zorgverzekeringen'. Ik zie dat @lara100 al een reactie heeft geplaatst. Kan je met het antwoord van @lara100 verder?
Uit het plaatje kun je concluderen dat Aon 1 van de 6 verzekeraars is, die dan misschien IAK heeft overgenomen?
Nee, dat is onjuist. IAK is ook nooit een zorgverzekeraar geweest. IAK bood in het verleden Avero Achmea aan. In de polisvoorwaarden staat altijd ( verplicht) de naam van de ECHTE verzekeraar. AON biedt dus gewoon Avero Achmea aan.
zie ook de bijlage.
Even een reactie op lara100. Ik citeer: IAK bood in het verleden Avero Achmea aan. Dit is onjuist, IAK bood in het verleden VGZ aan.
Op mijn polis van AON/IAK staat nu vermeld:
Deze verzekering is door uw adviseur Aon Nederland C.V. ondergebracht bij volmachtbedrijf One Underwriting Health B.V., onderdeel van Aon.
One Underwriting Health B.V. is gevolmachtigd agent van: Avéro Achmea Zorgverzekeringen N.V.
Dat zijn dus alweer 3 organisaties die allemaal jaar in jaar uit een stukje van mijn premie opeisen. Geen wonder dat de premies de pan uitrijzen.
Bedankt voor de verheldering.
Op de 1e bijlage bij Iara100 staat in tekst telkens onderaan de verzekeraar, zo ook Aon/IAK. Hiermee ontstaat de suggestie dat Aon Avero Achmea zou hebben overgenomen.
De 2e bijlage is duidelijker.
J. Boomker schreef:

Even een reactie op lara100. Ik citeer: IAK bood in het verleden Avero Achmea aan. Dit is onjuist, IAK bood in het verleden VGZ aan.
Op mijn polis van AON/IAK staat nu vermeld:
Deze verzekering is door uw adviseur Aon Nederland C.V. ondergebracht bij volmachtbedrijf One Underwriting Health B.V., onderdeel van Aon.
One Underwriting Health B.V. is gevolmachtigd agent van: Avéro Achmea Zorgverzekeringen N.V.
Dat zijn dus alweer 3 organisaties die allemaal jaar in jaar uit een stukje van mijn premie opeisen. Geen wonder dat de premies de pan uitrijzen.

Met deze conclusie zou ik bij AON vertrekken. Zit u aan AON vast ivm een collectiviteit?

W.b. VGZ/Avero: u heeft gelijk. Maar kan het zijn dat het vorig jaar al gewijzigd was?
lara100 schreef:

....

W.b. VGZ/Avero: u heeft gelijk. Maar kan het zijn dat het vorig jaar al gewijzigd was?

Ik heb de IAK polis van 2018 opgezocht: in 2018 was het Volmacht bedrijf IAK reeds overgestapt op Avero Achmea. Zie bijlage.

Reageer