Tandartsverzekering en orthodontie kind

Ik ben als hoofdverzekeraar bij de zorgverzekering naar de hoogste gegaan, tandarts best bij vgz. ik was me bewust dat ik dan een jaar op de wachtlijst kom.

mijn dochter is verplicht met mij mee te gaan omdat ik de hoofdverzekeraar ben. nu zegt vgz dat ze niet meer voor orthodontie vergoeding in aanmerking komt omdat ze in best zit.

dit is een soort wurg constructie, of ik besluit om niet naar best te gaan vanwege mijn dochter haar vergoeding of ik ga naar best en mijn dochter heeft geen vergoeding meer.

ik heb niet de keuze om haar in beter te houden voor de vergoeding van orthodontie. 

dit klopt toch niet?? of dat ze meegaat in best en behoudt de vergoeding van beter. al met al klopt dit niet en is hier ook wat aan te doen??

groet,

Nynke

10 reacties

Wat raar dat u naar een betere dekking wil en dat dan de dekking van uw dochter juister minder wordt. Heeft u daar een verklaring voor?

Nee die heb ik nog niet en ik begrijp dit ook niet. ik heb mijn zorgverzekeraar hierover een mail gestuurd. deze is nog niet in behandeling.

ik vroeg me af of dit een normale gang van zaken is bij andere zorgverzekeraars

Ik zit ook bij VGZ en heb even in de voorwaarden gekeken de dekking bij “best” is inderdaad beter dan bij “beter” [sic] maar er is een bepaling dat bij "Tandbest” een wachttijd is van 12 maanden voor orthodontie. Als u een nieuwe polis neemt krijgt uw dochter dus ook een nieuwe polis en gaat er dus een wachttijd in van 12 maanden. Dat zal het probleem wel zijn en ik durf geen inschatting te maken of dat aanvechtbaar is.

ja ik begrijp dat dit hun voorwaarden zijn alleen het is niet logisch! omdat ik naar best wil, moet mijn dochter ook omdat ik hoofdverzekeraar ben. deze voorwaarde klopt niet, ik vind dat we daar niet de nadelen voor onze dochter mogen ondervinden. ik vraag me af of dit bij andere zorgverzekeraars ook zo is.

ik heb iig een klacht ingediend bij VGZ. ik wacht het maar even af voor nu,

Reputatie 7
Badge +6

Raar . Bij ONVZ is het geen enkel probleem dat de hoofdverzekerde een andere tandartsdekking heeft dan een meeverzekerde kan ik uit eigen ervaring melden . 

Raar . Bij ONVZ is het geen enkel probleem dat de hoofdverzekerde een andere tandartsdekking heeft dan een meeverzekerde kan ik uit eigen ervaring melden . 

Hebben we het echt over hetzelfde? Dit gaat over kinderen waar je dus geen premie voor betaalt, ook niet voor de aanvullende verzekering, en ik weet niet beter dan dat dus dezelfde aanvullende verzekering moet zijn als de ouder.

Maar ik zit ook bij VGZ dus misschien weet ik daarom niet beter🙄

Reputatie 7
Badge +6

Aha . Nee ik bedoel twee volwassenen , @A. Deen . Wat niet wegneemt dat ik nog steeds raar vind dat bij kinderen met andere maten gemeten wordt . 

@E.T. Wiersum als je nu voor een kind niets betaalt, welke aanvullende verzekering is dan van toepassing op je kind? Er wordt in die zin juist niet met twee maten gemeten als jouw kind dezekfde verzekering krijgt als jij. Ik hoef (voor de verandering🙄) echt geen gelijk maar ik zie echt geen andere oplossing.

wat een mogelijke oplossing is dat ze het kind niet linken aan de hoofdverzekeraar, maar ook de keuze laten om te linken aan de andere partner die ook bij VGZ verzekert is onder mijn collectief.

Mijn partner is niet in tandarts best en zou er niets aan de hand zijn. dus deze dwingende manier is niet oke. of ik kan niet naar best of mijn dochter ontvangt geen vergoeding voor orthodontie. dat vind ik een onredelijke keuze.

dus dat zou een oplossing kunnen zijn of mijn dochter gaat mee naar best en behoudt de vergoeding van beter voor een jaar, dit wachtjaar. is ook een oplossing.

Ik hoop dat VGZ hier wat mee gaat doen want dit heb ik ook aangegeven in mijn klacht.

Reputatie 7
Badge +6

Ik zie echt niet waarom een gratis meeverzekerd kind met een lagere dekking verplicht mee moet met een hogere dekking van de hoofdverzekerde en dat door opnieuw die 12 maanden wachttijd voor orthodontie de vergoeding afgepakt wordt die ze anders wel zou hebben  . Vanwaar die starheid ? Een hogere gratis dekking geeft de verzekeraar meer risico zonder dat er premie voor betaald wordt . Echter opnieuw die wachttijd van 12 maanden is juist weer heel gunstig voor ze en ongunstig voor de verzekerde als er in die twaalf maanden zorg verleend moet worden die normaliter gedekt zou zijn . 

Reageer