Consumentenbond.nl
Vraag

wijzigingen overzicht zorgverzekering 2021

• 14 november 2020
  • 2 reacties
  • 225 Bekeken

Bij het verschijnen van de nieuwe polisvoorwaarden ben ik vooral geïnteresseerd in de wijzigingen. Het valt mij op dat de zorgverzekeraars enkel ‘standaard’ wijzigingen overzichten verschaffen, namelijk een opsomming van de wettelijke wijzigingen. De wettelijke wijzigingen heb ik inmiddels al lang in de krant kunnen lezen en zijn voor elke zorgverzekeraar gelijk. Ik wil echter de wijzigingen weten die de zorgverzekeraar zelf heeft aangebracht: bijvoorbeeld in de voorwaarden voor beëindiging, in de voorwaarden voor zorg in het buitenland, etc. Dit kunnen verslechteringen zijn en daarvan behoort de verzekerde op de hoogte te worden gesteld, zodat op juiste gronden  beslist kan worden of de verzekering wordt voortgezet. Wie weet welke verplichting de zorgverzekeraar heeft? Zijn er zorgverzekeraars die zo’n overzicht netjes leveren aan elke verzekerde? Dan heb ik de neiging direct daarheen over te stappen, omdat ik dat essentieel vind.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Met maar liefst 3 nieuwe topics omtrent de zorgverzekering heeft u al een aardige aanvulling gegeven. Verder zijn er organisaties als independer e.d. die, al dan niet op aanvraag, verdere informatie verstrekken. Ook de gezamenlijke verzekeringen hebben zo'n vraagbaak. Zie AFM Wegwijs, maar ook de eigen bond, de Avro-Tros, het AD enz.

@lara100 (k geef u weinig hoop. Een van mijn kinderen, ooit lid van het Jong Oranje Rugby team, moest zich in Frankrijk laten behandelen voor een botbreuk. De rugbybond bleek daarvoor niet verzekerd. Ik ook niet, maar God zij dank bleken de kosten mee te vallen (wie gaat er in EU-verband nou ooit eens aandacht aan dat verschil in kosten  besteden?).

Intussen, kun je in het publieke omroepprogramma "Hij is een zij” wel zien hoe het geld voor de basisverzekering bij voorkeur wordt besteed. Het wegsnijden van de complete aangezichtshuid, het wegbeitelen van mannelijke botstructuren in het gezicht en het vervolgens weer aanbrengen van de gezichtshuid over het gewenste vrouwelijke uiterlijk..Het valt allemaal onder de basisverzekeriig  en  wij worden geacht het daarmee volledig eens te zijn. 

Reageer