nieuws

Zorgpremies 2021 bekend: hogere premies en grote onderlinge verschillen

• 13 november 2020
  • 29 reacties
  • 3430 Bekeken
Zorgpremies 2021 bekend: hogere premies en grote onderlinge verschillen

Toon eerste bericht

29 reacties

Reputatie 3
Badge +2

U kunt zoals ik al schreef de regels als pdf printen op opslaan.

Bijna elke moderne browser kan dan via het menu of u gaat met de muis op die web pagina staan   en kies dan voor “Opslaan als pdf”. En zo loopt u alle links op die pagina na waar ook naar verwezen wordt, oa vergoedingen en doet u hetzelfde. Het zou inderdaad handiger zijn dat alles klaar stond  om direct te downloaden, maar voor dat antwoord moet u echt bij de verzekeraar zijn en niet bij mij

Ik voel me dan ook niet aangesproken en vind het erg vervelend voor u dat het niet lukt.
Sterkte er mee. 

U kunt zoals ik al schreef de regels als pdf printen op opslaan.

Bijna elke moderne browser kan dan via het menu of u gaat met de muis op die web pagina staan   en kies dan voor “Opslaan als pdf”. En zo loopt u alle links op die pagina na waar ook naar verwezen wordt, oa vergoedingen en doet u hetzelfde. Het zou inderdaad handiger zijn dat alles klaar stond  om direct te downloaden, maar voor dat antwoord moet u echt bij de verzekeraar zijn en niet bij mij

Ik voel me dan ook niet aangesproken en vind het erg vervelend voor u dat het niet lukt.
Sterkte er mee. 

Het is u dus ook niet gelukt? Uiteraard had ik dit al geprobeerd. Er is echter geen beginnen aan om alle links te volgen. Immers je weet nooit of je dan compleet bent. Volgens mij is er ook geen paginanummering. Dus ik vind dat deze zorgverzekeraar wel wat heeft uit te leggen, temeer daar zij beloven een document op te sturen, maar dat niet gedaan hebben. Ik vermoed dus dat het echt niet bestaat. Om met zo’n verzekeraar in zee te gaan is wel een erg wankele basis en zou volgens mij door de toezichthouder niet geaccepteerd moeten worden.

Deze nieuwe zorgverzekering die start in 2021 en de goedkoopste is bij hoogste vrijwillig eigen risico heeft ècht nog geen polisvoorwaarden. Ik heb het uitgezocht: de zogenaamde “ algemene regels” bestaan uit 4 onderdelen en samen vormen zij de polisvoorwaarden 1-80. De polisvoorwaarden van de vergoedingen zijn echter nog niet gepubliceerd. De teksten die op de website staan ( zie  https://www.jaaah.nl/vergoedingen   )zijn namelijk niet de polisvoorwaarden, maar de verkorte uitleg over de vergoedingen. Dat betekent dat er essentiële informatie , bijvoorbeeld over contractering, over toestemmingsvereiste, over deskundigheidsvereiste kan ontbreken. Dit bedrijf heeft mij per chat bevestigd dat er aan de polisvoorwaarden van het onderdeel “Vergoedingen” nog gewerkt wordt. 
Ik verzoek de Consumentenbond om namens de Nederlandse consument hiertegen in bezwaar te gaan bij de toezichthouder, de Zorgautoriteit. Het bevreemdt mij zeer, dat de toezichthouder niet zelf al heeft ingegrepen. Immers de consument moet beschermd worden tegen het afsluiten van een polis waarvan de voorwaarden niet bekend zijn. 

Ik wil geen reclame maken voor de goedkoopste zorgverzekering ( met €500 vrijwillig eigen risico). Daarom noem ik hem niet, maar via het gebruik van de Zorgvergelijker ( keuze natura en €500 vrijwillig ER) kom je er zo. Het is een nieuwe verzekering, in 2021 voor de eerste keer. Hij is verbonden aan een bekende verzekeraar die alleen restitutiepolissen aanbiedt en dure aanvullende verzekeringen. Ik wil iedereen wijzen op het feit dat ze geen schriftelijk document hebben met polisvoorwaarden, ook niet in pdf formaat. Ik vind het schadelijk dat een verzekeraar op deze manier mag opereren, zonder dat de toezichthouder hiertegen optreedt. 

De polisvoorwaarden zijn (pas) op 24 december verschenen, dus veel te laat : https://www.onvz.nl/-/media/files/jaaah/2021/jaaah-vw-algemene-regels-en-vergoedingen-2021.pdf

Reageer