Zorgvergelijker van de Consumentenbond

• 14 november 2020
  • 7 reacties
  • 381 Bekeken

Badge +1

De zorgvergelijker van de Consumentenbond is niet objectief maar commercieel. Zo is o.a. DSW niet meegenomen in de vergelijker waarschijnlijk omdat deze maatschappij geen provisie betaald. Als ik mijn gegevens invul op de vergelijker zijn alle voorstellen die door de Consumentenbond worden gedaan wat maandpremie en dekkingsvoorwaarden betreft veel onvoordeliger dan DSW. Maar DSW wordt absoluut niet genoemd. Ik kan alleen maar concluderen dat de Consumentenbond niet het beste voor heeft met haar leden maar zich laat leiden door het door de bond te behalen financiële voordeel. Een hele slechte zaak. Ik vraag mij af in hoeverre dit ook bij andere zaken voorkomt die de Consumentenbond behandeld.

7 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Beste @H. Davelaar-Bouwmeester om heel eerlijk te zijn weet ik niet wat u bedoelt. DSW is in de zorgvergelijker opgenomen. Zie hieronder een screenshot. Waarschijnlijk past DSW niet bij uw ingevulde dekkingswensen. Wij tonen de zorgverzekering gerangschikt op prijs, zonder daarin onderscheid te maken of we wel of geen provisie van ze krijgen. Alles over de vergelijker kunt u hier nalezen. Deze onafhankelijkheid hanteren wij ook bij al onze andere zaken.

Mocht u nog specifieke vragen hebben dan kunt u het beste maandag even met ons bellen op 088 226 69 88.

Hartelijke groeten,

Sandra Mul 

Ik kan alleen maar concluderen dat de Consumentenbond niet het beste voor heeft met haar leden 

Is dat het enige dat u kunt concluderen? Het idee dat u wellicht zelf iets verkeerd gedaan heeft komt letterlijk niet in u op? 

Badge +1

:thumbsup:

Reputatie 7
Badge +7

Ieder jaar zijn er diverse organisaties die zorgverzekeringen vergelijken. De Consumentenbond is er daar één van. Wil je beslagen ten ijs komen vergelijk ze dan van alle organisaties zoals zorgkiezer, zorgwijzer, pricewise, poliswijzer, independer, overstappen, geld.nl enz. enz.

Reputatie 1
Badge

De Consumentenbond  bestrijdt allerlei oplichterij, behalve kwakzalverij die veel zorgverzekeringen nog steeds vergoeden in bijverzekeringen. Helaas vaak in combinatie met de bijverzekering van de verrichtingen van echt medisch geschoolden. Het wordt tijd dat de bond waarschuwt voor homeopathie, acupunctuur en vele andere medische oplichterij, die ten onrechte alternatieve “geneeskunde” worden genoemd. Allemaal bewezen onzin. Het heeft helemaal niks met geneeskunde te maken.

Waar is de bond bang voor? Verlies van leden?

De Consumentenbond  bestrijdt allerlei oplichterij, behalve kwakzalverij die veel zorgverzekeringen nog steeds vergoeden in bijverzekeringen. Helaas vaak in combinatie met de bijverzekering van de verrichtingen van echt medisch geschoolden. Het wordt tijd dat de bond waarschuwt voor homeopathie, acupunctuur en vele andere medische oplichterij, die ten onrechte alternatieve “geneeskunde” worden genoemd. Allemaal bewezen onzin. Het heeft helemaal niks met geneeskunde te maken.

Waar is de bond bang voor? Verlies van leden?

Breek me de bek niet los. Ik vind ook dat vormen van kwakzalver uit de medische verzekeringen moeten maar dit zijn in principe vrijwillige verzekeringen en u bent niet verplicht die te nemen. Ik worstel een beetje met de vraag of ik het een rol voor de Consumentenbond vindt om hier actie tegen te voeren. 

Aan alle Zorgvergelijkers zitten voor- en nadelen. Geen van allen is perfect. Je moet elke Vergelijker weer leren begrijpen en interpreteren. De meeste Vergelijkers vind ik veel te beperkt. Ik vind de Vergelijker van de Consumentenbond wel de beste.
Pricewise kan gemakkelijker selecteren op “ orthodontie onder de 18 jaar” omdat dit een voorgeprogrammeerde keuze betreft. Ik zou willen dat de Consumentenbond hiervoor ook een voorgeprogrammeerde keuze maakt.
Maar de resultaten van Pricewise zijn fout! PMA / Menzis wordt ten onrechte niet gevonden. Zie de bijlage.

Reageer