Beantwoord

Zorgverzekering

• 4 december 2018
  • 13 reacties
  • 1376 Bekeken

Zeer bevreemdend. Met de consumentenbondzorgvergelijker uitgezocht wat voor mij in aanmerking zou komen. Zou ik dan de verzekering via consumentenbondvergelijkerer afsluiten dan zou ik 2,44 duurder uit zijn dan via de verzekering zelf direct. Bevreemdend.
icon

Beste antwoord door Bert 4 december 2018, 15:40

Ah, daar is een informatielinkje:

Bekijk origineel

Het topic is gesloten voor reacties

13 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Welke verzekering is dit? @H. Oberdorfer
Ik heb nog geen verschillen tegengekomen.
PMA
Reputatie 7
Badge +5
Ah, daar is een informatielinkje:

Oké. Die had ik even over het hoofd gezien. Ik zou, als het niet vergeet terug te vragen aan het eind van het jaar, €3,72 goedkoper uit zijn via de consumentenbondzorgvergelijker. Vergeet ik het wel dan ben ik duurder uit.
Badge

Ik heb nu zilverenkruis zie zo 

Premie per maand € 83,25

Basisverzekering

ZieZo Selectief

€ 105,25

Eigen risico

€ 885,00

- € 22,00

@ghelsendoorn , echt voordelig hoor! Maar heeft u wel aan de nadelen van deze verzekering gedacht? Geen probleem zolang je gezond bent overigens.  Voor twee euro meer zou ik zelf liever Anderzorg nemen. De premie is €85 per maand, maar bij jaarbetaling is de prijs €999,60 per jaar. Omgerekend is dit €83,30 per maand. Zie bijlage.

Het grote voordeel van Anderzorg in vergelijking met Ziezo Selectief is dat wel alle ziekenhuizen gecontracteerd zijn. En verder hoeven hulpmiddelen en medicijnen niet via internet besteld te worden.

Badge

Bij ziezo ook bij jaarpremie betaling ineens nog eens 2 % korting boven op de lage premie al. dan kost hij € 979,02.

Ik ga dit jaar ook voor een eigen risico van 885 en per jaar betalen, ik ben best wel gezond en verwacht geen gekke dingen dit jaar. Dat scheelt per jaar echt heel veel geld, ook geen aanvullende tand verzekering meer. Want was verzekerd tot een bedrag van 250 euro (waar ik maar voor de helft gebruik van maakte), dan kan ik de tandarts beter zelf gaan betalen.

Maar wat ik er dit jaar wel bij heb gepakt is een ongevallen verzekering voor tand en Fysio bij ixorg. Dan weet ik als ik echt mijn tanden uit mijn mond val of een blessure krijg dat ik dan wel de zorg krijg die ik nodig heb. 

Ook ik heb de indruk zeer gezond te zijn, maar omdat het altijd mogelijk blijft dat iemand je van de sokken rijdt, vind ik een “normaal” eigen risico toch beter.

Badge

Ook ik heb de indruk zeer gezond te zijn, maar omdat het altijd mogelijk blijft dat iemand je van de sokken rijdt, vind ik een “normaal” eigen risico toch beter.

Als iemand jou van de sokken rijdt, stel je hem aansprakelijk toch.

Er zijn 46 zorgverzekeraars in Nederland. Zou het een oplossing zijn om dit aantal te verkleinen om  zodoende de kosten te drukken en ook de vergelijkingen makkelijker te maken? Stel er zijn slechts 6 zorgverzekeraars in Nederland. Het aantal leden per verzekeraar zal daardoor stijgen waardoor de  verzekeraar een betere onderhandel positie heeft naar de farmacie. De kosten van de zorg zijn gestegen, dat is begrijpelijk en vooral nu. De lonen zijn dat niet en ook dat is vooral nu. Voor gepensioneerden zonder pensioen bij voorbeeld zijn de kosten niet op te brengen. De premie is bijna 50% van hun inkomen. En is er dan ook nog een huurwoning waarvan de huur jaarlijks wordt verhoogt, nou , reken maar uit

Reputatie 5
Badge +4

Misschien zijn er 46 merken op de markt die een zorgverzekering aanbieden, maar feitelijk zijn het maar 5 of 6 grote moederbedrijven waar ze onder vallen.

Voor gepensioneerden zonder pensioen bij voorbeeld zijn de kosten niet op te brengen. De premie is bijna 50% van hun inkomen.

Als je een laag inkomen hebt (zoals ik) krijg je de maximale zorgtoeslag: voor 2020 is dat €1.250 per jaar.

Mijn zorgverzekering kost 12*101,95=€1.223,40 per jaar.

Winst is dus €26,60 per jaar.

Hoezo dan “bijna 50%” van je minimuminkomen betalen aan zorgpremie?