Consumentenbond.nl

Zorgverzekering Unive opzeggen

• 2 januari 2019
  • 2 reacties
  • 440 Bekeken

Het opzeggen moest voor 31 dec. In principe geen probleem. Maar onze fout misschien dat we dit wel op het laatste moment willen doen. We bellen met Unive op 31 dec. Maar niet te bereiken. Na vele pogingen dit maar gestaakt. Alleen maar in de wacht staan en geen persoon aan de lijn. Dat zijn we niet gewend van de Unive. We hadden altijd persoonlijk contact. Maar dit is geheel verdwenen.
Dus nu in het nieuwe jaar maar eens bellen. We willen alleen maar de verzekering wijzigen. Maar dat kon in eens niet meer. Mijn vrouw had gebeld. Dus ik ook maar eens bellen. En nu is alles weer offline bij hun. Niet te bereiken. Website weer down. Misschien tijd om eens goed na te denken of dit wel een goede partner is voor ons voor de verzekeringen. Wat een gedoe bij hun. Het was altijd regionaal. Maar dat is wel helemaal verdwenen. Dus voor mij geen verschil meer tussen een FBTO of een Unive. Allemaal een digitaal bedrijf.

2 reacties

Goed dat u uw ervaring deelt met andere consumenten. Een zorgverzekeraar behoort goed bereikbaar te zijn, omdat er soms snel beslissingen nodig zijn in verband met te verlenen zorg. Zij zijn ook verantwoordelijk voor tijdige zorg. Verder moeten ze u goede informatie verschaffen over de polisvoorwaarden en moeten ze kosten in verband met eigen risico goed kunnen verantwoorden. U geeft aan dat het regionaal was. Dat kon inderdaad een groot voordeel zijn, als u te maken had met kundige regionale medewerkers.
Persoonlijk is mijn ervaring met Unive minder positief dan de uwe. Ongeveer 12 jaar geleden was ik een jaar bij Unive verzekerd. Ik vond het heel vervelend, dat ik de ene keer iemand in Zuid-Limburg aan de telefoon kreeg en de andere keer iemand uit Noord-Holland. Ook omdat ik niet veel vertrouwen heb in het moederbedrijf ( de VGZ), zou ik hier zelf nooit voor kiezen.
Reputatie 6
Badge +6
Beste @Gebruiker1546421562 (als ik jouw schermnaam moet moet aanpassen, dan doe ik dat met alle liefde voor je 😃)

Van harte welkom op het forum en bedankt voor het delen van jouw ervaringen. Heb je ze in de tussentijd al kunnen bereiken of zijn er nog ontwikkelingen? We horen het graag!

Reageer