Consumentenbond.nl
Beantwoord

Babydoekjestest Consumentenbond

Beste Consumentenbond,

In de nieuwe babydoekjestest zag ik de Natusandoekjes in categorie 1 staan. Ik was daarom nieuwsgierig welk ingredient dit teweeg bracht. In de excel zou dit doekje BD1705 moeten zijn. Als ik vervolgens kijk naar de ingrediententabel onder BD1705 zie ik echter geen categorie 1 ingredient benoemd, enkel vinkjes. Kan het zijn dat of een van de vinkjes eigenlijk een 1 zou moeten zijn, of dat de doekjes in de verkeerde categorie zijn geplaatst?
Andere mogelijkheid is dat jullie dit hebben besloten obv het aantal ingredienten, echter dit kan ik niet vinden als een van de criterea benoemd in de tekst om het produkt in cat 1 te plaatsen.

Mvg,
Claire
icon

Beste antwoord door Lauri ten Grotenhuis 5 april 2018, 11:57

Het doekje van Natusan bevat SODIUM HYDROXIDE, daarvoor geldt een beperking in welke hoeveelheden het toegepast mag worden en krijgt daarom van ons de classificatie 1.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +5
Het doekje van Natusan bevat SODIUM HYDROXIDE, daarvoor geldt een beperking in welke hoeveelheden het toegepast mag worden en krijgt daarom van ons de classificatie 1.
Bedankt voor de snelle reactie! Misschien goed om het vinkje in een 1 te veranderen in de excel voor andere geintersseerden.

mvg,
claire
Hi Claire,

Er was wat fout gegaan bij het maken van het bestand inderdaad. De bijgewerkte versie staat nu online in het artikel en hier.

Reageer