Consumentenbond.nl

Babyfoons kopen: waar let je op?

• 30 juli 2018
  • 4 reacties
  • 1750 Bekeken

Reputatie 3

De meeste ouders en opa’s en oma’s krijgen er mee te maken: het kopen van een babyfoon. Dat kan nog best een aardige kluif zijn, aangezien het aanbod groot en divers is. Ga je bijvoorbeeld voor een babyfoon met alleen geluid of met beeld én geluid? Eentje met app of zonder? Met extra’s, of juist zo simpel mogelijk? Keuze genoeg. Bekijk onderstaande video, en laat je op weg helpen.

Meer weten? Bekijk dan ons koopadvies.

Waar let jij op bij de aanschaf van je babyfoon? Laat het weten in de reacties.

4 reacties

Badge +1

Babyfoons getest. 

Zo hebben we getest. Het begint veelbelovend…..

We hebben in een betonnen gebouw gekeken tot op welke verdieping het signaal ging haperen.

EN???? Wat was de uitkomst???  (ook PMR staat niet in de tabel)

Ik wil een Audiobabyfoon gaan gebruiken voor bewaking van een box (BG) in een flatgebouw.

Wij wonen op de 4e verdieping van een flat dus het signaal moet tot daar signaal geven.

Heel veel mensen hebben of in een schuur of in een box dure (brom)fietsen staan en het is best

de moeite waard om daar bewaking te regelen. Een eenvoudig exemplaar volstaat, geen extra’s, geen Wifi en beeld is ook niet nodig.  Alleen alarm als er geluid is. Wellicht is dan de stopcontactset van Motorola geschikt?

Wat wordt het advies met dit gegeven?

Badge +8

Dank voor je vragen @Dolfus. Ik zet ze hier intern door naar de juiste collega. Door de vakantieperiode kan het echter iets langer duren voordat je een reactie ontvangt. Excuses hiervoor!

Reputatie 2
Badge +1

Hi @Dolfus, best een goed idee om zo je box te bewaken! De stopcontactset van Motorola had in onze test goede geluidskwaliteit tot de 4e verdieping, maar op de 5e begon het geluid al te haperen en op de 7e was het helemaal weg. Dat zou dus in jullie flat net goed uit kunnen pakken, maar misschien ook net niet. 

Ik denk dat de babyfoons met rapportcijfer 8 voor ‘Bereik directe verbinding’ in ieder geval voldoen aan je wensen. In onze test halen deze babyfoons minstens de 6e verdieping met goede geluidskwaliteit. Op de 7e verdieping gaat het geluid haperen en op de 9e is het geluid helemaal weg. Of het in jullie flat op hetzelfde uitkomt, is natuurlijk even de vraag, maar het is in ieder geval een indicatie.

Ik hoop dat dit helpt!

Badge +1

Dank Karen voor deze toelichting, daar heb ik iets aan.

Bij alleen audio onder het kopje bereik kom ik tot de volgende samenvatting:

Het cijfer 6 krijgen 14 toestellen die geven signaal t/m de 4e verdieping.

7 x Philips, 1 x Motorola, 5 x Alecto, 1 x Babypark.

Het cijfer 7 krijgen 10 toestellen die geven signaal t/m de 5e verdieping.

7 x Philips, 3 x Alecto.

Het cijfer 8 krijgen 9 toestellen die geven signaal t/m de 6e verdieping.

6 x Philips, 3 x Alecto.

Bereik op de eerstvolgende hogere verdieping is een gok.

Reageer