Brandgevaarlijke babywol

• 14 January 2022
  • 17 reacties
  • 154 Bekeken

Ik kocht op internet Poncho Benjamin van Hobbydoos.nl

Zachte babywol zeiden ze. Het was zacht, maar 100procent synthetisch. Ik vertrouwde het niet en breide een proeflapje. Ik stak het vervolgens in de fik. Het brandde als een fakkel en er vielen brandende druppels op de grond die bleven doorbranden.

Op het internet beschreven ze niet dat het 100 synthetisch materiaal was en ik ging ervan uit dat het veilig was.…

Hoe kan dit zo bestaat ?????

17 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Op de website kan ik helemaal geen poncho vinden, alleen hobby artikelen. Stond er bij zacht als babywol of stond erbij gemaakt van babywol?

Reputatie 7
Badge +4

wat is 'babywol'? Wol gemaakt van babies?? En hoeveel babies gaan er dan in een poncho? 

erg verwarrend allemaal :wink:  

Reputatie 4
Badge +4

E.B.F. Stroeve  dat hangt van de maat van de baby af :wink:  M. S. of L

Ik zie bij elke wol: alle specifieke gegevens. De Wol zal een naam hebben dan kun je opzoeken wat de eigenschappen zijn. ( materiaal enzo )  ( voor je gaat breien of haken?)

https://www.hobbydoos.nl/winkel/search_new.asp?type=garen&search=wol

Ik kocht Phildar babywol bij de hobbydoos.nl online. Ik verwachtte geen 100 procent synthetisch materiaal! Het was bestemd voor baby's. Er stond een prachtig plaatje bij met een schattige baby. Ik woon op een eiland, vandaar dat ik het online kocht. En ik kocht geen losse wol, het was een patroon inclusief het materiaal, zo kocht je dat dan....

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=5445771945438656&id=100000177137852

Reputatie 7
Badge +4

Als het goed is, is het deze wol: Phildar Phil douce Givre - Hobbydoos.nl hier staat bij dat het 100% synthetisch is, dat had dus geen verassing hoeven te zijn.

Reputatie 7
Badge +6

Ik zit niet op Facebook en kan die link niet openen. Maar op de website van Hobbii kom ik deze scheerwol tegen. Het is zuivere merino wol met een plaatje van een schaap, maar meer staat er niet bij waar het van gemaakt is. Dus ook niet het woord scheerwol of schapewol. Mijn vrouw zegt dat ze hier altijd schapewol mee bedoelen, voor baby's van Ierse schapen of van Argentijnse Apacha's. Die wol is wel dubbel zo duur dan synthetische.

Dank je wel

Als het goed is, is het deze wol: Phildar Phil douce Givre - Hobbydoos.nl hier staat bij dat het 100% synthetisch is, dat had dus geen verassing hoeven te zijn.

Ik wist dat dus niet.....

wat is 'babywol'? Wol gemaakt van babies?? En hoeveel babies gaan er dan in een poncho? 

Ja!

Ja! Ongeveer 10 baby's

Ik vind het eigenlijk niet zo relevant of de wol synthetisch is of niet maar die brandbaarheid vind ik wel lastig. We hebben ooit al eens een discussie gehad over extreem brandbare kinderkleding, ik meen iets van vijftien jaar geleden en die zijn toen uit de handel gehaald. Volgens mij zijn er normen voor de brandbaarheid van kinderkleding maar ik weet niet of dat ook geldt voor losse wol en of de suggestie om met brandbare wol kinderkleding te maken ook tegen de regels is.

Ja, ik schrok ervan en hoop mijn geld terug te krijgen en ben behoorlijk verontwaardigd en verontrust hierover!

Poncho baby hobbydoos.bl Google maar eens, dan zie je dat je  die informatie NIET krijgt!

Reputatie 7
Badge +4

klopt, maar ik zou dat soort heel belangrijke zaken altijd even checken. Daarnaast ben ik het met ons eens dat dit helemaal niet zou mogen gebeuren. En tegenwoordig zijn aannames en vertrouwen onze achilleshiel

klopt, maar ik zou dat soort heel belangrijke zaken altijd even checken. Daarnaast ben ik het met ons eens dat dit helemaal niet zou mogen gebeuren. En tegenwoordig zijn aannames en vertrouwen onze achilleshiel

Ja, krekt= zo is het ..., Ik ben blij dat ik het meteen zag en niet pas nadat ik het had gebreid 🙃

Ja, krekt= zo is het ..., Ik ben blij dat ik het meteen zag en niet pas nadat ik het had gebreid 🙃

https://photos.app.goo.gl/YDiXB4uAWtotsNAM7

Reageer