Ervaringen? Draagzak voor dreumes en peuter

• 31 October 2021
  • 1 reactie
  • 69 Bekeken

Voor wandelingen met onze zoon van 1 jaar, ben ik op zoek naar een draagzak. Wat is een handig model dat prettig draagt met een zwaarder wordend kind? Het liefst een die nog een poosje mee kan, tot hij oud genoeg is om zelf te wandelen. 

Tot nu toe gebruikten we de Ergobaby Adapt. Een fijne draagzak tijdens de eerste 10 maanden, maar inmiddels steekt de rug van mijn kind zo ver boven de draagzak uit dat hij er niet meer stevig in zit. Volgens de specificaties is deze geschikt van baby tot peuter, 3 tot 20 kilo. Mijn zoon is nu 10 kilo en 74 centimeter. Kennelijk past deze niet goed bij zijn bouw. Naast het feit dat de zak niet diep/lang genoeg is, vind ik het draagcomfort ook niet zo super. Het gewicht hangt echt aan je schouders en weinig op de heupen, zoals bij een goede backpack. 

Op een aantal blogs lees ik over draagstoelen met beugel. Die zijn kennelijk geschikter voor grotere kinderen en langere wandelingen. Nadeel hiervan schijnt te zijn dat een kind hier minder goed in kan slapen. Dat kan natuurlijk wel handig zijn.

Wie heeft goede ervaring met een draagzak voor een dreumes en peuter? 

1 reactie

Badge +5

Welkom op de Community @Gebruiker1566129837! Ik zie dat dit helaas nog niet door ons is getest. Wel hebben we o.a. wat kooptips opgesteld. Dit vind je hier

Zijn er andere leden die hier ervaring mee hebben en dit met @Gebruiker1566129837 willen delen? :smile:

Reageer