Consumentenbond.nl

Fietszitje e-bike

• 6 augustus 2017
  • 2 reacties
  • 2192 Bekeken

Heeft iemand ervaring met een junior fietszitje op een e-bike? Het was een heel gedoe om een goed fietsstoeltje te vinden dat achterop de bagagedrager bevestigd moest worden van mijn e-bike. Helaas is onze kleindochter daar nu uitgegroeid en ben ik op zoek naar een junior fietszitje, waar ze ook in vastgezet kan worden

2 reacties

Ik heb een Polysport achterzitje Guppi Junior, gaat tot 35 kg. Belangrijk is de breedte van de bagagedrager om het stoeltje te monteren. Voetsteuntjes met afscherming te monterenop een stang van het achterframe.
Gekocht bij fietsonline.com
Heb een verzoek ingediend bij de consumentenbond om ook de bagagedrager te testen. Vaak kan deze maar tot 20 kg. Ook monteren van een zitje heeft zo beperkingen. En uiteraard de voetsteuntjes.
Reputatie 3
Badge +3
Gaat u even langs de lokale fietsenmaker, deze hebben vaak wel een passende oplossing of zullen u een oprecht advies geven wanneer een zitje niet goed past.

Veelal kunnen zitjes van Bobike, Yepp, Qibbel en Urban Iki prima gemonteerd worden met de juiste adapter.Hiermee wordt voorkomen dat het max.draagvermogen van de drager wordt overschreden.

Reageer