Consumentenbond.nl

Gebruik breasts discs veilig?

• 14 augustus 2019
  • 1 reactie
  • 550 Bekeken

Mijn vriendin en ik hebben een baby van een week oud. Van de kraamverzorgster kreeg mijn vriendin het advies om breasts discs van Rite Aid te gebruiken tegen de tepelkloven. Elke keer als mijn vriendin die dingen gebruikt heeft hangt er een sterke chemiegeur. Ik maak me daarom zorgen of het gebruik van die discs wel veilig voor de baby is. Op de verpakking van de breasts discs staat dat ze 'safe' zijn.
Ik heb Rite Aid gemaild en gevraagd of ze iets meer kunnen vertellen over de stoffen die ze gebruiken en over keurmerken of onderzoeken waaruit blijkt dat de discs veilig zijn. Ik heb nu 3x een ontwijkend antwoord gekregen waarbij ze niet ingaan op mijn vraag. In plaats daarvan adviseren ze de tepel schoon te maken na gebruik. Hierdoor ben ik me meer zorgen gaan maken.
Een lang verhaal. Mijn vraag is; heeft iemand een idee hoe/waar ik kan checken of deze breasts discs veilig zijn?

1 reactie

Reputatie 4
Badge +5
Hi @Beisterveld,

Allereerst gefeliciteerd met jullie kleintje! En welkom op de Community.
Vanuit de Consumentenbond hebben wij hier geen onderzoek naar gedaan, dus helaas heb ik niet direct een antwoord voor je. Ik neem jouw melding wel mee als signaal!

Wel weet ik dat ze door veel instanties worden aanbevolen.
Ik heb ze zelf ook gebruikt en herken wat je zegt wat betreft geur en twijfels.
Blijf vooral jullie eigen gevoel volgen. Bij blijvende twijfel kun je de kraamverzorgster vragen of ze nog andere tips heeft. Ik heb toen zelf ook gebruik gemaakt van lanoline.
Je kunt ook overwegen om een lactatiekundige in te schakelen. Wie weet dat het helpt!

Succes! Hou je ons op de hoogte?
Geniet van jullie wondertje!

Reageer