Geïntegreerde autostoel in seat alhambra 2025 veilig?

• 7 December 2021
  • 1 reactie
  • 35 Bekeken

Goedenavond,

Mijn zoontje van 4 jaar is toe aan een nieuwe autostoel. Nu hebben wij een seat Alhambra uit 2015 en deze bezit geïntegreerde autostoeltjes op de eerste rij. 
deze stoelen zijn voorzien van een zitting die omhoog en omlaag geklapt kan worden. Daarnaast hebben wij extra hoogsteunen die hierbij horen zodat ook aan de zijkant van het hoofd en lijfje extra bescherming zit. Ik kan echter nergens terugvinden of deze ‘autostoeltjes’ veilig zijn bevonden en zo ja voor welke lengte en gewicht. 
Ik heb Seat zelf al gemaild maar ik krijg hier geen duidelijk antwoord op. Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.

Vriendelijke groeten,

Nicole

1 reactie

Badge +5

Hallo Nicole,

We hebben deze vraag uitgezet bij één van onze experts :blush:  Het is stoeltje is niet door ons getest, maar onze expert heeft we kunnen hier het volgende over zeggen: 

“Voor kinderen vanaf vier jaar voldoet meestal een zitting verhoger die de autogordel goed positioneert (over de borstkas en heupen, niet in de nek en buik). Dat doet het geïntegreerde zitje in de Seat Alhambra ook. Bij het nakijken van het instructieboekje wordt beschreven dat dit stoeltje geschikt is voor kinderen van 15 tot 36kg. We hebben het niet getest, maar verwachten dat dit stoeltje goed is afgestemd op de auto en voldoende veilig is.”

Reageer