Consumentenbond.nl

Heb jij een prangende vraag over autostoeltjes?

• 31 oktober 2017
  • 5 reacties
  • 4388 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Via Twitter en Facebook krijgen we vaak vragen over autostoeltjes en zittingverhogers.

Dit is de top 5 meest gestelde vragen:
1.  Mag mijn kind nu wel of niet op een zittingverhoger zonder rugleuning zitten?
2.  Ik gebruik een zittingverhoger zonder rugleuning, maar mijn kind is nog geen 125 cm en 22 kg. Moet ik een nieuw stoeltje kopen?
3.  Mogen zittingverhogers zonder rugleuning voor kinderen kleiner dan 125 cm en/of lichter dan 22 kg nog verkocht en gebruikt worden?
4.  Moet ik een kinderzitje kopen dat volgens de nieuwe (i-size) norm is goedgekeurd?
5.  Drie autostoeltjes op de achterbank passen niet in mijn auto, wat nu?

Bekijk hier onze antwoorden.

Welke vraag heb jij over autozitjes? Stel hem hier, we doen ons best alle vragen te beantwoorden!

5 reacties

Badge +8
Goedemiddag.

Ik vroeg mij af of de Autostoel 360 Titanium Baby Thor i-Size Black
Al getest is op veiligheid en waar ik de resultaten kan nalezen

Ik ben opzoek naar een 360 autostoel die vooruit en achteruit kan met de isize norm

Met vriendelijke groet, Linda van Dijk

Hi @Linda van Dijk, dank voor je vraag en welkom op de Community!

Helaas hebben wij dit autostoeltje niet getest. Je zou eens kunnen kijken in onze Autostoeltjes Vergelijker of er goede alternatieven zijn voor dit stoeltje? Succes!
Goedemiddag.

Ik vroeg mij af of de Autostoel 360 Titanium Baby Thor i-Size Black
Al getest is op veiligheid en waar ik de resultaten kan nalezen

Ik ben opzoek naar een 360 autostoel die vooruit en achteruit kan met de isize norm

Met vriendelijke groet, Linda van Dijk
Reputatie 5
Badge +7
Hallo @E.L. Cats , van harte welkom op de community en goede vraag. In dit topic verzamelen we vragen over autostoeltjes, vandaar dat ik je bericht hierheen heb verplaatst. In de uitdaging van 3 autostoeltjes naast elkaar staan jullie niet alleen, kijk maar op nummer 5 van de top 5 in de openingspost. Hopelijk heb je iets aan deze informatie.
De TCS (de zwitserse ANWB) vergelijkt auto's op dit punt, een (duitstalige) brochure is te downloaden op tcs.ch.
Misschien zijn er andere (groot)ouders binnen de community erg blij met hun auto waar 3 stoeltjes naast elkaar passen, wie heeft een tip voor E.L. Cats?
Badge +1
Omdat wij een derde kindje verwachten en al twee in autostoeltjes op de achterbank hebben, zoeken we een auto die drie zitjes op de achterbank kan houden.

Het artikel https://www.consumentenbond.nl/autostoeltje/autostoeltje-familieauto is gebaseerd op gegevens van 2011-2012 en inmiddels zijn veel van de modellen destijds herzien of zijn er nieuwe modellen op de markt gekomen, zoals bijvoorbeeld de Renault Captur.

Heeft iemand ervaringen met nieuwere auto's die aan de resultaten van het bovenstaande onderzoek kunnen worden toegevoegd of deze resultaten tegenspreken?
Badge +1
Wist je dat onze autostoeltjestests tot betere en veiligere producten leiden? Autozitjes die falen worden door fabrikanten uit de handel gehaald of aangepast, ook verbetert de kwaliteit.
In de laatste test presteren - op 2 eerder gemelde uitglijers na - alle stoeltjes goed.
Lees het nieuwsbericht!

Reageer