Consumentenbond.nl

NUNA kinderwagen: duurzaamheid en klantenservice

Even ventileren.

Heb een kinderwagen, een Nuna Ivvi, door CB altijd goed/beste getest.
Eerlijk gezegd, het is een geweldige kinderwagen.

Totdat je wat van Nuna geregeld moet hebben.
1 maand na verlopen garantie gaat een scharnier kapot.
Kinderwagen ter beoordeling bij Nuna geweest. Aan de banden kan men zien dat er 'ruw' mee omgegaan is. Nu zijn wij actieve mensen die ook veel over onverhard/gravel lopen dus ja.. de bandjes hebben wat te lijden.... he said… she said…

Maar daarmee gaat de deur dicht... geen coulance geen oplossing.... niets.... enige optie... koop maar een nieuw frame à 350 euro.... Prenatal geeft ook niet thuis.

Ze hebben duurzaamheid e.d op hun website staan. groeien mee met de kinderen... jaja.. de eerste overleeft de kinderwagen niet eens en de 2e zit in de pijplijn...

Mooi spul dat Nuna.. totdat je service nodig hebt.
Kan mensen enkel waarschuwen niet met dit bedrijf in zee te gaan.

14 reacties

Reputatie 1
Badge +2
Wat vervelend dat een merk dat bij ons inderdaad vaak goed uit de kinderwagentest komt, niet klantvriendelijk reageert.

Je zou je klacht ook nog kunnen melden op Klachtenkompas, dan sturen wij hem door naar de fabrikant. Misschien kun je langs deze weg nog wat bereiken.

Om andere consumenten te waarschuwen zou je als je wilt ook een review van de Nuna Ivvi kunnen toevoegen aan onze Kinderwagenvergelijker.

ps: hier lees je meer over je rechten na afloop van de garantietermijn.
Beste ElseCB,

bedankt voor je reactie.

Ik heb een klacht op klachtkompas ingevuld, ik verwacht er niets van, heb al via verschillende manier contact opgenomen en iedere keer is het 'geen garantie' of 'nee onderdeel niet los beschikbaar'. Maar dan staat de klacht in ieder geval openbaar.

Ook heb ik een review bij de Kinderwagenvergelijker ingevuld, naar waarheid, geweldige kinderwagen, maar de service van Nuna en servicability van het product zijn waardeloos.

ik kan er met mijn hoofd gewoon niet bij dat een klein alluminium onderdeel van 12x3x4 cm niet los te krijgen is en gewoon te horen krijgt dat je een compleet nieuw frame mag kopen twv. 350.
En dan DUURZAAM in koeienletter op hun website knallen.

Als het handvat van de deur van je auto afgebroken is krijg je toch ook niet van je dealer te horen dat je een nieuwe deur, of sterker nog een nieuwe auto moet kopen... 🤐
Reputatie 1
Badge +2
Beste Marmar,

Hopelijk kun je via Klachtenkompas nog iets bereiken met Nuna. In ieder geval heb je andere (aanstaande) ouders gewaarschuwd, ook door je review. Bedankt daarvoor.
Tot op heden geen reactie, ook niet via facebook. Waardeloos bedrijf.
Reputatie 7
Badge +6
Erg klantonvriendelijk , maar niet uniek . Het komt steeds vaker voor , dat als een klein goedkoop onderdeeltje stuk is , dat niet los geleverd wordt en we gedwongen worden om een duurder deel te kopen waar dit onderdeel in zit . Had ik een tijdje terug met een afwasmachine.
Nou, het 'finale' antwoord van Nuna is dat het onderdeel NIET geleverd kan worden.
Ik had het wel verwacht.
En maar met DUURZAAMHEID schermen.

Als we dan toch iets nieuws moeten kopen voor de 2e , dan iets compleet nieuws, maar in ieder geval niet van Nono … ze krijgen geen cent meer van me.

pfff.
ohw.. btw...

ik had een review ingevuld voor de kinderwagen.. wordt'ie geweigerd.
heb de kinderwagen goed omschreven, maar ook het gebrek aan service van de fabrikant.. vind men 'm teveel op de fabrikant gericht... euhm… mag men de waarheid niet weten dan??
Reputatie 6
Badge +6
@marmar : Allereerst, nog van harte welkom op het forum!

Het klopt dat jouw review is afgekeurd. Bij het goedkeuren van een review kijken we altijd of een review over het product gaat en niet hoofdzakelijk over de verkoper/retailer van het product (bijv. Mediamarkt, BCC, Coolbue, etc.). Nu is het zo dat een deel van de review in kwestie gaat over de dienstverlening van de fabrikant, dus we kunnen dit overleg wel laten staan. Verder geef je in de review het volgende aan: "De punten die ik heb gegeven kloppen niet, want het is een prima en fijne kinderwagen!"

Het lijkt me een goed idee om de review nogmaals in te dienen, maar dan de punten te selecteren die wel kloppen. Tekstuele toelichting over de service van de fabrikant kan dan gewoon blijven staan.

Verder is het wellicht verstandig om jouw klacht omtrent de dienstverlening ook te plaatsten op Klachtenkompas.nl .

Ik hoor graag van je of bovenstaande een passende oplossing is. Zo ja, dan nemen we via de e-mail contact met je op om de review in orde te maken.
En na een hele tijd, neemt ongeveer een maand geleden een brand-manager van Nuna contact met me op. Uiteindelijk is de hele situatie naar 100% tevredenheid opgelost.
Het duurde even, maar netjes dat men uiteindelijk haar verantwoordelijkheid neemt.

Dat mag dan ook wel weer gemeld worden!
Reputatie 7
Badge +7
Wat fijn om te horen @marmar! Eind goed, al goed dus. 🙂
Wij zijn ook absoluut niet te spreken over Nuna!
Wij hebben de Nuna Mixx, 2e beste uit de test... hij werkt prachtig hoor, alles klikt mooi in elkaar, maar hij rammelt en piept aan alle kanten, VERSCHRIKKELIJK!
Ik ben terug geweest naar de winkel, die hebben m opgestuurd naar Nuna. Hij is ongerepareerd retour gekomen: Nuna zegt dat dit inherent is aan de wagen.
Een kinderwagen van 900 euro (heb de 'suited' versie) die rammelt en piept ?!?!
Ik heb Nuna nogmaals gemaild, maar zij blijven volhouden dat dit bij de wagen hoort.

@Consumentenbond: Hoe kan het dat deze wagen zo goed uit de test is gekomen?
Na navraag op internet blijken meerdere mensen de zelfde klachten te hebben...
Reputatie 2
Badge +4
Heel teleurstellend dat een fabrikant die bij ons bekend staat als maker van goede producten zo klantonvriendelijk reageert.

Je kunt je klacht melden op Klachtenkompas. Wij sturen hem dan door naar de fabrikant. Hopelijk biedt Nuna dan alsnog een oplossing.

Om andere consumenten te informeren over deze 'service' kun je een over de Nuna Mixx een review achterlaten in onze Kinderwagenvergelijker

Hier kun je overigens lezen wat je rechten zijn als je buiten de garantietermijn klachten hebt over een product.
@Noëlle van der Weel Ik had al een review achtergelaten, maar omdat hij op zoveel punten heel goed scored, komt mijn review uit op een hele goede totaal score, terwijl dit punt voor mij zeer zwaar weegt en er voor zorgt dat ik absoluut niet blij ben met de wagen.
Ik hoop dat toekomstige kopers mijn review zullen lezen en dat ik ze op die manier kan behoeden voor deze aankoop.

Het is jammer dat punten als service of solide constructie niet worden meegenomen bij de beoordeling van de wagens.
Reputatie 2
Badge +4
De constructie wordt zeker meegenomen in de beoordeling van de kinderwagens.

Zoals te lezen is in 'Hoe wij kinderwagens testen', worden alle kinderwagens naast de technische tests ook beoordeeld op allerlei gebruiksaspecten door zowel een expertpanel als een panel van ouders. Als een wagen piept en kraakt was dat gegarandeerd daar naar voren gekomen.

Het probleem zit hem vooral in de reactie van Nuna op je klacht. Het is ongehoord dat ze de suggestie wekken dat het piepen en kraken een normale bijkomstigheid is van deze wagen en dat ze niets kunnen betekenen.

Het zou fijn zijn als je de klacht post op Klachtenkompas. . Als Nuna daar niet goed op reageert, dan nemen we je ervaring zeker mee in onze Vergelijker.

Reageer