Consumentenbond.nl
Sneller internet en extra zenderpakketten? |

Vergelijk alles-in-1 providers en stap over. Tijdelijk €10 retour

Alles-in-1 icoon

Ongezonde kindermarketing: welke voorbeelden ken jij?

• 4 maart 2015
  • 1 reactie
  • 387 Bekeken

Badge
  • Consumentenbond team
  • 2 reacties
Ondanks beloftes vanuit de levensmiddelenindustrie zijn kinderen nog steeds doelwit van uitgekiende reclamecampagnes voor ongezonde producten. Daarom startten wij onlangs de campagne: 'Stop ongezonde kindermarketing'.

Wij nagelen fabrikanten die nog steeds aan kindermarketing doen aan de digitale schandpaal en organiseren de verkiezing ‘Zoethoudertje van de maand’.

Ken jij een gewiekste marketingtruc voor een ongezonde levensmiddel, waarbij kinderen het doelwit zijn? Upload of meld ze hier!

1 reactie

Reputatie 7
Kinderchocolade van Bueno, andersom, Bueno van Kinderchocolade.

Kinder is tegenwoordig in heel Europa gewaardeerd om de variëteit, kwaliteit en creativiteit van haar producten en breidt wereldwijd uit. Gebaseerd op 40 jaar geschiedenis blijft Kinder een vernieuwend merk, vol vertrouwen dat haar kernwaarden niet beperkt worden door tijd of locatie. Onze missie is om ouders te ondersteunen bij de ontwikkeling van hun kinderen met behulp van plezierige momenten.

bron: hun eigen website

Bij die laatste regel schoot ik in de lach. Ik vind het een geweldig rare kronkel maar ik kan niet uitleggen waarom, misschien ziet niet iedereen het.

Reageer