Consumentenbond.nl

Traphekje met hoek

• 25 november 2019
  • 7 reacties
  • 547 Bekeken

Ik ben op zoek naar een veilig traphekje dat diagonaal kan worden bevestigd. Ik kan deze niet vinden in de testresultaten. 

7 reacties

Reputatie 6
Badge +4

een diagonaal is toch ook een rechte lijn? en een traphekje ook, of sla ik de plank rakelings edoch volledig mis?

Ik had deze vraag al verwacht :-). Ik bedoel een traphekje waarbij het hekje zelf geen hoek van 90 graden maakt met de muur. Of een traphekje met een hoek erin. 

Reputatie 7
Badge +6

Ik denk dat (alles van bovenaf gezien) die beugels waarmee het traphekje aan de muur vast zit ruim 180° kunnen draaien. Dus de beugel zit recht op de muur en het  traphekje zit dan onder een hoek van 45° of 30° met de muur, en aan de andere kant de slotbeugel ook schuin zodat ie nog wel in het slot valt. Je zou een plankje hout in de lengte onder die hoek kunnen zagen en tegen de muur vastmaken en dan de slotbeugel daarop. Dan staat die ook schuin ten opzichte van de muur maar valt het hekje recht in het slot. Zo'n schuin plankje zou je ook aan de andere kan kunnen maken als het schuin zetten van de beugel niet lekker wil.

Ik denk niet dat ze die apart zo maken voor diagonale plaatsing. Met een hoek zou ook wel kunnen, maar dan moet je een rechte gewoon zo buigen. Ik denk niet die te koop zijn. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Reputatie 1
Badge +2

Er bestaan traphekjes met een hoek, zie bijvoorbeeld Traphekjes.nl. Wij hebben dit soort hekjes niet getest en kunnen dus niets over de veiligheid ervan zeggen.

De oplossing van Jan (een recht hekje diagonaal plaatsen) kan inderdaad bij hekjes die scharnieren in de bevestiging.

Reputatie 7
Badge +6

Ik ben helemaal een leek op het gebied van traphekjes. Ik heb in de eerste klas van de lagere school leren lezen en schrijven bij de Fraters van Tilburg maar dan in Suriname. Ik doe m'n best om te lezen wat er staat. En ik lees in de eerste en tweede post van de topicstarter dus dit:

• dat het hekje dus diagonaal moet zijn
  • dat het hekje dus geen hoek van 90° maakt met de muur. 

Dan kom ik op dit wat de topicstarter dus bedoelt :slight_smile: :

Die traphekjes in traphekjes.nl maken wel een hoek van 90° met de muur of 0° . 

Reputatie 6
Badge +4

ik snap niet waarom de hoek met de muur uitmaakt…. een knik in een traphekje maakt 'm alleen maar zwakker, volgens mij. 

Reputatie 7
Badge +6

Ik ook niet, maar ik wou alleen aardig doen tegen de topicstarter en proberen de vraag te beantwoorden. Zoals ik het lees is het anders dan wat op traphekjes.nl geboden wordt. 

Reageer