06-nummer onthouden

• 7 November 2021
  • 10 reacties
  • 146 Bekeken

Reputatie 5
Badge +6
  • Bondscoach
  • 345 reacties

Heeft iemand een suggestie om 06-nummers beter te onthouden?

Op ieder nummer staat onderaan een reeksje van het alfabet.

B.v.  een soort van "tekstgenerator” waarbij men door het invoeren van het telefoonnumer een sugestie krijgt om deze als woord of woorden in te voeren?

Dit dus als ondersteuning voor gebruikers.

10 reacties

Dat is langzamerhand een vergeten kunst, aangezien echt niemand meer een telefoonnummer intypt omdat het op naam in zijn mobiel staat.

Reputatie 5
Badge +6

Dag @A. Deen ,

Niet iedereen heeft dit toegepast.

Stel: Ik kom iemand tegen en vraag of ik haar of hem kan terugbellen.

Degene geeft als reactie zijn/haar 06-nummer. Ik wil dit nummer niet opslaan in mijn mobiel.

Als alternatief wordt een soort van "zinnetje” gegeven. Of b.v. trefwoorden via een geheugenstuintje op papier.

Mijn vraag is nog steeds of iemand een suggestie heeft en een reactie plaatst. Alle reacties zijn welkom.

Echter Uw reactie geeft geen aanwijzingen, maar een commentaar.

Mischien heeft u toch nog een "tip”?

Ik wil dit nummer niet opslaan in mijn mobiel.

Dan neem je een notieboekje of een agenda, zo deden we dat vroeger en dat werkte ook. Er zijn natuurlijk echte systemen om dingen te onthouden maar die vereisen dan weer training.

https://en.wikipedia.org/wiki/Brain_training helaas niet beschikbaar in het Nederlands

Reputatie 5
Badge +6

Dag @A. Deen ,

Een correctie mijnerzijds.

De zin: Ik wil dit nummer niet opslaan in mijn mobiel, had eigenlijk moeten zijn: In staat zijn, of moeilijkheden ondervinden met de instellingen.

Deze vraag heb ik ingedient t.a.v. vooral oudere mensen!

Dit via mondelinge ervaringen.

Reputatie 2
Badge +2

@GdR  Zoiets als dit ?

Reputatie 5
Badge +6

Dag @Tourist7 ,

Bedankt voor uw link.

Helaas is deze website Engels gericht met Engelse woorden.

Ook wordt er gevraagd of ik cookies wil accepteren.

Dit geeft geen response. 

Ik zal waarschijnlijk verder geen reacties ontvangen.

Reputatie 2
Badge +2

Dag @Tourist7 ,

Bedankt voor uw link.

Helaas is deze website Engels gericht met Engelse woorden.

@GdR Volgens mij is het zelfs een van oorsprong Nederlandse site, u had alleen even op het nl vlaggetje moeten klikken met deze link schakelt deze site gelijk naar de nederlandse taal.

Reputatie 5
Badge +6

Dag @Tourist7 ,

Via uw link heb ik deze pagina geopend. in de eerste plaats wordt onmiddelijk de optie aangegeven om cookies te mogen accepteren.

Helaas is deze niet te sluiten. Heeft u zelf dit ook al geconstateerd?

Zelf ook gezocht  via een browser op aanwijzingen.

Het zal waarschijnlijk liggen aan trefwoorden.

Bedankt voor uw response. 

Misschien moet ik zelf toch maar een "soort van” tabel maken waarop ik verwijzingen kan maken via de getallen op het display.

Wat is het probleem met cookies? Daar ga je echt niet dood aan als je eens een pagina wil bekijken.

Reputatie 2
Badge +2

Dag @Tourist7 ,

Via uw link heb ik deze pagina geopend. in de eerste plaats wordt onmiddelijk de optie aangegeven om cookies te mogen accepteren.

Helaas is deze niet te sluiten. Heeft u zelf dit ook al geconstateerd?

De cookies worden bij mij default alleen voor de browsersessie geaccepteerd, mocht dit langer nodig zijn vanwege b.v. wachtwoorden of instellingen dan kan hiervoor een uitzondering worden gemaakt.

Alle cookies steeds weigeren werkt niet prettig is mijn ervaring. Ik maak dan ook gebruik van de door de  Consumentenbond in artikel “Privacy op internet” genoemde i-dont-care-about-cookies extensie. De browser gooit dan iedere keer na de browsersessie alle cookies weer weg.

Reageer