Consumentenbond.nl

9 belangrijke weetjes over de Windows-update

• 5 mei 2017
  • 6 reacties
  • 547 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5
Als je Windows 10 gebruikt, kan de nieuwe Makers-update (bekend als Creators Update) elk moment binnenkomen.Misschien vallen de veranderingen niet zo op, maar ze zijn wel je aandacht waard. In de Digitaalgids laten we je zien waar je op kunt letten bij de installatie. We helpen je ook met het aanpassen van privacyinstellingen en het uitzetten van reclame in Windows. Ga aan de slag met dit gratis artikel! Welke verandering vind jij het meest nuttig? Deel het met ons in je reactie!

6 reacties

Ik wilde dat ik een reactie kon plaatsen op wat ik ervan vind. Maar bij mij lukt al heel lang het updaten naar de "onderdelenupdate versie 1703" niet. Het systeem lijkt in een loop te blijven ronddraaien, wel downloaden, installatie voorbereiden, en dan alles weer opnieuw. Soms wordt daarna aangegeven dat installatie niet lukt omdat het systeem bezig is met andere updates. Maar welke dat zijn, zou ik niet weten. Troubleshooters geven ook niet aan wat er mis zou kunnen zijn. En ik heb nergens online een oplossing kunnen vinden. Hoe krijg ik deze update nu toch eindelijk voor elkaar??
Reputatie 1
Badge
Op mijn PC mislukte die update ook meerdere malen zag ik in mijn meldingen. Maar zomaar ineens kreeg ik vorige week donderdag de melding dat de nieuwe Windows 10 versie klaar was om geïnstalleerd te worden. Het (automatisch) installeren nam nogal veel tijd maar uiteindelijk was het gelukt en leek alles als vanouds te functioneren. De ochtend erop viel me ineens op dat mijn HP Deskjet printer het niet meer deed (stuurprogramma werd niet gevonden), ik kreeg geheugen foutmeldingen (terwijl er maar twee programma's open stonden) en bepaalde programma's (bijv. FireFox en CCleaner) weigerden te starten of crashten. Contact opgenomen met de Microsoft Helpdesk en daar kreeg ik het advies om één versie terug te gaan. Dat maar gedaan, duurde een half uurtje, en de PC en printer functioneren weer als vanouds.

Volgens de helpdesk kom ik vanzelf weer aan de beurt voor een update maar dan wacht ik wel even af of de kinderziektes er inmiddels uit zijn gehaald.
Ik wacht nu ook maar even af. Voorlopig heb ik d.m.v. wushowhide.diagcab deze update maar verborgen, zodat ik voorlopig de melding niet krijg. Verder schijnt het af en toe ook te maken te kunnen hebben met een overbezette Windows Update server. Maar mag ik u vragen via welke weg u contact kunt krijgen met een Windows Helpdesk? Want ik heb daar wel eens naar gezocht, maar kan het niet vinden.
Reputatie 1
Badge
https://support.microsoft.com/nl-nl/contactus/

Daar kun je verzoeken om te worden teruggebeld. Je moet wel een Microsoft account hebben. Terugbellen deden ze binnen een paar minuten. De dame in kwestie was wel wat moeilijk te verstaan maar haar hulp was gedegen.
Bedankt! Dat ga ik dan ook maar eens doen.
Beste J. Wessels, na contact met de Microsoft Helpdesk (tweemaal weliswaar) is het gelukt en is de update binnen. Bedankt voor de link!

Reageer