Beantwoord

Aankoop Samsung Galaxy A52s 5G | 128 GB | Zwart

• 16 September 2022
  • 23 reacties
  • 549 Bekeken

Ik overweeg de Samsung Galaxy A52s 5G (128 + 6 GB) SM-A528BZKD - Awesome Black aan te schaffen. Op de website van Shanuria.com zie ik een dergelijk smartphone aangeboden voor € 256,99. Deze prijs is aanzienlijk minder dan de aanschafprijzen die de Consumentenbond noemt bij de test, variërend van € 320,35 tot € 348,00 bij 3 winkels. Ik vraag me daarom af, of ‘t hier om dezelfde smartphone gaat.

Ik kan dat niet goed beoordelen. Graag advies Bvd.

icon

Beste antwoord door Peter Kulche 3 October 2022, 15:45

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Advies? Koop een nieuw toetsenbord en stop met spammen.

Aan zo'n antwoord heb ik niks, maar bedankt.
Ik snap de reikwijdte van de reactie van Mazzel niet. Heeft niks te maken met de inhoud van mijn vraag.

Reputatie 6
Badge +4

Site heeft wel.een Nederlands adres en een telefoonnummer. Wat me wel opvalt is dat er veel Engels en Nederlands door elkaar wordt gebruikt. Als je bijvoorbeeld het contactformulier ziet begint het met "salutatie" niet echt een gangbaar woord en zelfs geen Engels.

Verder is aanbod nogal breed van tv, telefoon, warmtecamera tot kinderwagen. Ze zijn niet bij een keurmerk aangesloten maar alle belangrijke informatie is wel goed te vinden.

Het kan zijn dat u een buitenlandse telefoon krijgt , die heet en doet hetzelfde maar kan in andere landen voordeliger zijn.

Persoonlijk zou ik liever bij een grotere bekende partij kopen maar dat is makkelijk gezegd. 

Heel hartelijk dank voor uw reactie. Daar heb ik echt wat aan. Betrouwbaarheid vind ik een groot goed.
Overigens JMA; Gaat 't wel om dezelfde smartphone uit de test? Graag zou ik hierop antwoord willen hebben. Ik heb ook gekeken naar de verkoopvoorwaarden (van ICTWaarborg) die Shanuria hanteert. Lijken mij in orde te zijn.

Kijk even op de foto van dit het adres, Boulevard Antverpia 28 4703AX Roosendaal

Zit een fors bedrijf achter 🙄

Reputatie 7
Badge +5

tsja, ik zou hier met een boog omheen lopen https://webshopchecker.nl/shop/shanuria-com/

Dank A. Deen. Heeft u ook een antwoord op de kernvraag: Gaat ‘t hier om dezelfde smartphone die door de Consumentenbond is getest?

Reputatie 7
Badge +5

je kunt toch gewoon de typenummers vergelijken? of is dit toch gewoon reclame maken? de mod maar even vragen

Dank A. Deen. Heeft u ook een antwoord op de kernvraag: Gaat ‘t hier om dezelfde smartphone die door de Consumentenbond is getest?

In de test van de Consumentenbond staan twee type A52's waaronder ook dat type hierboven. Het nummer SM-A528BZKH staat er notabene bij.

Klopt A. Deen. Alleen zie ik op de website van Shanuria als modeltype vermeld SM-A528BZKDEUE.
Vandaar mijn vraag of 't om dezelfde smartphone gaat.

Reputatie 7
Badge +5

waarschijnlijk dezelfde smartphone maar mogelijk italiaanse parallel import, dat gecombineerd met een niet perfect betrouwbare webshop…….

Reputatie 6
Badge +4

@S.A. Martina  de laatste paar letters geven zoals hierboven al.beschreven meestal de landcode aan. Als je Samsung toestellen koopt in Oost Europa bijvoorbeeld dan liggen de prijzen daar lager. Samsung of een reparateur kunnen zo het origineel bedoelde land achterhalen. Met reparaties wil dat weleens problemen opleveren omdat u dan geen Nederlands model heeft. Toestel zelf is identiek. Maar nogmaals kies voor een betrouwbare partij.

@E.B.F. Stroeve : Indien na gedegen onderzoek is komen vast te staan………..kan ik uw stelling onderschrijven. De mening van een eenling is ook heel democratisch.

,,,,                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

@JMA : Dank voor uw inbreng. Uw aanname dat het hier ws gaat om een niet Nederlands model kan ik onderschrijven. De smartphone wordt zoveel goedkoper aangeboden dan de uit de test genoemde prijzen, dat het welhaast geen Nederlands produkt kan zijn. Voor mogelijke andere risico’s dat je loopt zie   https://www.galaxyclub.nl/tips/samsung-galaxy-telefoon-grijze-import.

Leuk om dit allemaal te lezen maar ik ben op zoek naar een pixel 6 Pro, Deze is hier ook veel goedkoper dan bij bijvoorbeeld bol.com. In hoeverre is deze site betrouwbaar

Reputatie 7
Badge +5

In hoeverre is deze site betrouwbaar

dat is hierboven toch besproken?!

Nou als ik hier wat ze vragen voor een pixel 6 Pro, voor zover Ik weet is er een model. Het enige verschil dat er is is dat sommige 128- GB of 256 GB hebben. Vandaar dat ik hier het prijsverschil niet begrijp

Ik bedoel ermee te zeggen n de pixel Pro is nooit uitgebracht in Nederland, dus het zal altijd een buitenlands model zijn. Bij bol.com betaling voor een pixel 6 Pro 128gb 5G €850 in bij shanira betaling €525. Dit model is dan hetzelfde vandaar mijn vraag

Reputatie 7
Badge +5

Is ie in elk land waar ie wel te koop is, evenduur? Vast niet, en dan zal deze versie uit het goedkoopste land parallel ingevoerd zin ? 

Reputatie 5
Badge +7

Let op:  het gaat hier om een nepshop: https://www.thuiswinkel.org/actueel/malafide-website-shanuria-com/  

En dit alles omdat er blijkbaar wel een groot bedrijf achter zit 

Bedankt Ik weet genoeg

Let op:  het gaat hier om een nepshop: https://www.thuiswinkel.org/actueel/malafide-website-shanuria-com/  

Goh, dat had ik op basis van de foto van de voordeur nou nooit verwacht🤪 Kom op zeg, als je dat niet door hebt koop dan ihvv bij Coolblue,  BOL of Mediamarkt want je bent een wandelende pinautomaat voor dit soort lieden.

Reageer