Vraag

Accu aansluiten: Sym symmetry battery motordriver aansluiten

• 10 september 2021
  • 13 reacties
  • 147 Bekeken

13 reacties

Wat is de vraag?

Hallo Wortelstamper bedankt voor je reactie mijn vraag is ik heb een accu maar weet nu niet goed hoe deze aan te sluiten. Dit is de stekker van mijn batterij die ook via dezelfde poort word geladen op de stekker waar normaal de orginele stekker is voorzien van rood groen zwarte en gele draden denk ik dat ik de rode en groene draad moet gebruiken maar zeker weet ik het niet.

Heb jij toevallig ook het overzicht van de draden van de orginele stekker? Of hoe moet ik deze aansluiten.

Alvast bedankt voor je reactie.

Mvg Dinant de Kruijff

Ik zie dat deze knutsel er heel anders uit ziet als de originele accu.
Ik neem aan dat het zwarte ding, de temperatuur sensor is.

Rood een Zwart en een paar Gele aansluitingen zie ik op websites voorbij komen.
Maar hoe kom je aan Groen?

Ik zie hier het principe van het pakket.
https://www.electriccarpartscompany.com/assets/images/wiringdiagram-12v24v48v80a100a150a200aevbmsbatterymanagementsystem.jpg

Verder kom ik ook niet.
Wees er voorzichtig mee, je hebt zo de hele keet in de fik staan.

De accu zit in een behuizing.
Je laat hier alleen het accu module zien.

Reputatie 4
Badge +4

@Hobbyman En zit er in die behuizing nog regelelektronica? Als u die niet heeft, dan mis je meer  dan alleen een omhulsel, de behuizing? Wellicht kun je er meer over schrijven/toelichten?

Beste.

De brommer is zonder accu door mijn vrouw gekocht. Verder zit alles er wel op dwz de motor driver en volgens mij een voltage regelaar die de 50v naar 12v reguleert. Dus kort resumé enkel en alleen de complete accu ontbreekt heb echter van 32700 lifepo4 cellen een 16s en 3 in parallel accu gemaakt deze word door een BMS geladen en gemonitord. Nu zit er in het accu compartiment een stekker met 6 aansluitingen waarbij er een Dikke Rode en Groene volgens mij respectievelijk de + en de - is echter er zijn ook meerdere gele en zwarte draden die wellicht erg belangrijk zijn maar heb geen idee wat ze zijn en doen. Mijn accupack heeft een aansluiting waarover je zowel de motor voed maar ook hoe je het pack laad. Ik hoop dat dit duidelijker is.  Mvg Dinant de Kruijff

Ik kan er alleen maar naar raden.
Ga op zoek naar een werkplaats handboek van de brommer.
Denk vooral aan de veiligheid. Zoals brandwering en de zekering.
Mag je met jouw hobby accu de weg op, zonder nieuwe RDW keuring?

Ja dat mag aangezien de accu geen essentieel onderdeel is dwz remmen banden, motor vermogen ed wel.

Reputatie 4
Badge +4

@Hobbyman Aha een brommer, ik vroeg me al af wat de TV in dit rijtje deed….. de topic start leek wel een raadsel…..  kan… ook leuk zijn, maar niet hier..

Succes verder.:thumbsup:

Sorry een electrische snor scooter een sym symetry

Reputatie 1
Badge +2

Je hebt een accu gekocht om een bestaande Sym accu te vervangen.

Dit is een Accu met een BMS zo te zien die het laden en ontladen van de cellen regelt.

Wat je wil weten is een bedradingsdiagram van zowel de scooter als de accu, en dan de juiste draden op elkaar aansluiten, woei, lastig te vinden volgens mij.

Zie ook:

https://www.rebatt.nl/elektrische-scooter-accu-revisie-sym-e4d

edit:

Je hebt iets van een plus en min en signaal kabel, maar nergens wordt duidelijk welke wat schijnt te zijn.

Ik zou netjes vragen in het volgende contactformulier naar een bedradingsschema, uiteraard in het Engels:

https://www.sym-global.com/contact

Bedankt probeer het dan zo 

Mvg Dinant

Reputatie 4
Badge +4

Je hebt een accu gekocht om een bestaande Sym accu te vervangen.

Dit is een Accu met een BMS zo te zien die het laden en ontladen van de cellen regelt.

Daarom mijn eerdere vraag “En zit er in die behuizing nog regelelektronica?

Ja dus blijkt nu…. en een prima tip van @Bastian- om contact op te nemen,

Reageer