Consumentenbond.nl
Beantwoord

Adobe support weinig behulpzaam

• 23 mei 2015
  • 4 reacties
  • 201 Bekeken

Ik heb een vrij nieuwe e reader van Kobo. Hij bevalt prima, maar ineens kan ik mijn boeken niet meer lezen en krijg ik de melding 'unable to access Adobe-ID used for ebook DRM'.

Het gaat om boeken die ik een dag eerder nog gewoon kon openen en boeken die ik van de bibliotheek geleend heb. Alles geheel legaal. Ik heb contact gezocht met Adobe via de site. Er wordt een chatfunctie aangeboden (die overigens goed verborgen is) en uiteindelijk kreeg ik na wat doorverwijzen en veel wachten contact met iemand die hiervan wist. Het bleek een technisch issue dat ze niet via de chat oplossen. Ik wred verwezen naar een vergelijkbare vraag op het forum. De vraag stond daar inderdaad, maar was niet beantwoord. Een snel antwoord werd beloofd maar ruim een week later blijft het stil en is mijn ereader onbruikbaar.

Ik ben erg ontevreden over de manier waarop Adobe (niet) helpt. Het supportforum is uiteraard nutteloos op deze manier.

Ben benieuws of mensen dit herkennen en of zij dit opgelost gekregen hebben.
icon

Beste antwoord door Janet 29 mei 2015, 21:57

Hallo,

Dit is erg herkenbaar 🙂. Ik ergerde me kapot daaraan, tot ik de mogelijkheid ontdekte om accounts aan elkaar te koppelen. Dit kan via Bol.com / LeesID. Toen had ik ineens opnieuw toegang tot gekochte boeken waarmee ik hetzelfde probleem had zoals Vingerhoets beschrijft. Het voordeel is dat het meer accounts koppelt dan van alleen Kobo en Bol.com.

Succes.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Ik weet niet er al genoeg mensen op dit forum zitten om een redelijke kans te hebben dat er ook mensen zijn met dit probleem. Wellicht wilt u uw klacht ook op klachtenkompas.nl zetten, misschien dat Adobe dan beter reageert...
Badge +1
Hallo,

Dit is erg herkenbaar 🙂. Ik ergerde me kapot daaraan, tot ik de mogelijkheid ontdekte om accounts aan elkaar te koppelen. Dit kan via Bol.com / LeesID. Toen had ik ineens opnieuw toegang tot gekochte boeken waarmee ik hetzelfde probleem had zoals Vingerhoets beschrijft. Het voordeel is dat het meer accounts koppelt dan van alleen Kobo en Bol.com.

Succes.
Beste Janet,

Dank voor je reactie. Hoewel het probleem enkele dagen geleden zich ineens niet meer leek voor te doen (de vraag bij de helpdesk is nog altijd onbeantwoord), is dit wel een goede tip, ik ga de accounts koppelen!

Groet,

Jan Vingerhoets
Goede tip, ik heb het gedaan maar de klacht is afgewezen omdat het een buitenlands bedrijf betref.

Groetjes,

Jan Vingerhoets

In reactie op:

Ik weet niet er al genoeg mensen op dit forum zitten om een redelijke kans te hebben dat er ook mensen zijn met dit probleem. Wellicht wilt u uw klacht ook op klachtenkompas.nl zetten, misschien dat Adobe dan beter reageert...

Reageer