Agenda en Contacten van MS Office/Outlook synchroniseren met IPad en IPhone

• 10 July 2021
  • 24 reacties
  • 160 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Op mijn desktop pc (met Windows 10) gebruik ik Microsoft Office/ Outlook voor het bijhouden van mijn agenda en contacten.

Tevens heb ik een IPad en een IPhone en deze synchroniseer ik al jaren via ITunes met deze contacten en agenda, zodat ik op alle 3 de apparaten dezelfde up-to-date versie heb van mijn contacten en agenda.

Enige tijd geleden kreeg ik bij het openen van ITunes een melding dat in nieuwere versies van ITunes deze synchronisatie mogelijkheid (van contacten en agenda) er niet meer is. Ik ben dan ook gestopt met het updaten van ITunes omdat deze functie voor mij essentieel is.

Via deze weg heb ik nu 2 vragen en u en hopelijk kan iemand  mij helpen:

1. Als op de een of andere manier de update van ITunes toch nodig is (of ongemerkt plaatsvindt), op wat voor wijze kan ik dan het beste mijn contacten en agenda (van MS Office/Outlook) het beste synchroniseren met mijn iPad en iPhone?
  2. Als ik in de toekomst een nieuwe desktop pc koop wil ik vermijden om een nieuwere versie van ITunes daarop te downloaden. Is het mogelijk om deze versie 12.11.3.17 van mijn huidige desktop naar de nieuwe desktop te kopiëren en zo ja: hoe doe ik dit?

24 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Ik heb andere synchronisatie-problemen gehad, maar ik weet wel dat in ieder geval voor de iPad Microsoft apps beschikbaar zijn voor Office en Outlook. Zou eerst dat proberen, weet niet of dat werkt op iPhone. 

Programma overzetten valt vaak tegen maar je hebt een redelijke kans als je de installer weet te vinden van de juiste versie en dan niet updaten, hoe lastig dat soms ook is. 

U kunt uw contacten toch rechtstreeks synchroniseren? https://gadgetstouse.com/blog/2021/01/08/how-to-fix-google-contacts-not-syncing-to-iphone/

Een oude versie van iTunes blijven gebruiken kan natuurlijk een prima tijdelijke oplossing zijn maar op de lange termijn is dat niet verstandig.

Ah, nu zie ik dat u Microsoft en niet Google wil synchroniseren.

Even voor mijn begrip: Outlook is een online service, en je kunt toch gewoon in je Apple omgeving instellen dat je die service gebruikt (en die account)? Dan wijzen toch alle drie de apparaten naar dezelfde online provider en hoef je in principe niks handmatig via een kabeltje te synchroniseren?

Reputatie 1
Badge +1

Ronald, ik gebruik niet de online versie maar het MS Office pakket op mijn desktop. Hoe zet ik die dan om naar de online versie? Ik heb geen interesse in de Office 365 versie. Ik hou het liefst mijn prive tegens op de desktop en niet in de Cloud. Bij voorbaat dank.

Reputatie 5
Badge +4

Zonder cloud krijg je dit anders nooit voor elkaar, hoewel ik het “verzet” tegen de cloud op zich wel snap.

Reputatie 4
Badge +4

Ik hou het liefst mijn prive tegens op de desktop en niet in de Cloud. Bij voorbaat dank.

In die strikte lijn staat icloud ook uit waarmee de backups van de Iphone gemaakt kunnen worden?

Dat gaat dan ook handmatig met Itunes?

Of loopt de actie van Icloud op achtergrond ook (met of zonder je besef ervan)?

Ronald, ik gebruik niet de online versie maar het MS Office pakket op mijn desktop. Hoe zet ik die dan om naar de online versie? Ik heb geen interesse in de Office 365 versie. Ik hou het liefst mijn prive tegens op de desktop en niet in de Cloud. Bij voorbaat dank.

Snap ik, maar ‘cloud is een ander woord voor andermans computer', en je e-mail gaat uiteindelijk ook door andermans computer. (En belandt dan ook daar vaak in een cloud omgeving). Dus in die zin is alles dat via internet gaat ‘cloud’. En jouw email provider heeft dus óók allerlei privé informatie van je.

En zoals anderen al aangeven zijn veel dingen onmogelijke zonder ‘cloud’  (lang voor dat dat een buzzword was was dat bijvoorbeeld voor mail feitelijk al het geval met de komst van IMAP)

Dus als je wil dat jouw gegevens privé blijven is het denk ik zaak de juiste cloud provider te kiezen en je niet te blijven verzetten en iets te blijven gebruiken dat in toenemende mate onhandig wordt. Dus in jouw geval zou ik eens gaan kijken naar protonmail bijvoorbeeld: https://protonmail.com/

Reputatie 1
Badge +1

Ronald,

mbt mijn email ben ik op de hoogte en begrijp ik het. maar de gegevens in mijn agenda en mijn adresboek hou ik graag prive en ik denk dat mijn contacten daar ook zo over denken.

Ronald,

mbt mijn email ben ik op de hoogte en begrijp ik het. maar de gegevens in mijn agenda en mijn adresboek hou ik graag prive en ik denk dat mijn contacten daar ook zo over denken.

Ja, ja, en daarom dus proton mail:

ProtonMail's zero access architecture means that your data is encrypted in a way that makes it inaccessible to us. Data is encrypted on the client side using an encryption key that we do not have access to. This means we don't have the technical ability to decrypt your messages, and as a result, we are unable to hand your data over to third parties. With ProtonMail, privacy isn't just a promise, it is mathematically ensured. For this reason, we are also unable to do data recovery. If you forget your password, we cannot recover your data.

Ronald,

Volgens mij is Proton mail leverbaar inclusief contacten en agenda.

Ronald,

Oh, ja precies! Ik dacht dat iedere mailprovider dat ondertussen heeft, en dat dat dus bekend verondersteld mag worden, maar inderdaad Protonmail heeft én agenda en contacten.

Reputatie 7
Badge +6

Ronald,

Oh, ja precies! Ik dacht dat iedere mailprovider dat ondertussen heeft, en dat dat dus bekend verondersteld mag worden, maar inderdaad Protonmail heeft én agenda en contacten.

Bij Protonmail zijn agenda en contacten niet encrypted. Alleen de verzonden mail is encrypted.

Ronald,

Bij Protonmail zijn agenda en contacten niet encrypted. Alleen de verzonden mail is encrypted.

Neen klopt niet.

Encrypted Contacts

Proton Calendar and Proton Drive extend privacy to your events and documents. Our secure email service is fully integrated with an encrypted calendar, enabling you to keep your events private as well.

Reputatie 7
Badge +6

Neen klopt niet.

Encrypted Contacts

Proton Calendar and Proton Drive extend privacy to your events and documents. Our secure email service is fully integrated with an encrypted calendar, enabling you to keep your events private as well.

Oh ja? Dus dan dan is je calendar onleesbaar op je scherm? En je Contacten zijn dus niet encrypted.

Neen klopt niet.

Encrypted Contacts

Oh ja? Dus dan dan is je calendar onleesbaar op je scherm? En je Contacten zijn dus niet encrypted.

Jan, Sorry hoor dat je het niet begrijpt is prima, maar stel dan een vraag en doe dan niet alsof je het wel begrijpt. In mijn eerste stukje citeer ik:

Data is encrypted on the client side using an encryption key that we do not have access to.

Dus de mail client encrypt en decrypt de data met een key waar protonmail niet bij kan. Dit is dus de software op je eigen pc.

Onderweg en op de servers van Protonmail is de data dus versleuteld (en kan niemand dat lezen). Zodra de gegevens op jouw PC geraken worden ze met deze key ontsleuteld. Dus lokaal kun je er bij, maar je moet dan wel het protonmail programma gebruiken dat die gegevens voor je decrypt.

Dus lokaal kun je er bij, maar je moet dan wel het protonmail programma gebruiken dat die gegevens voor je decrypt.

Voldoet dat dan aan de vraag om Office-contacten te synchroniseren met de iPhone contacten?

Dus lokaal kun je er bij, maar je moet dan wel het protonmail programma gebruiken dat die gegevens voor je decrypt.

Voldoet dat dan aan de vraag om Office-contacten te synchroniseren met de iPhone contacten?

Nou er is nóg een trucje: Ze hebben een mail ‘bridge’ programma een extra stukje software

https://protonmail.com/bridge/

Zodat je toch Outlook kan blijven gebruiken als je dat wil:

On Windows, we have tested the Bridge on Thunderbird and Outlook 2010/2013/2016/2019.

Reputatie 7
Badge +6

Onderweg en op de servers van Protonmail is de data dus versleuteld (en kan niemand dat lezen). Zodra de gegevens op jouw PC geraken worden ze met deze key ontsleuteld. Dus lokaal kun je er bij, maar je moet dan wel het protonmail programma gebruiken dat die gegevens voor je decrypt.

Dus je Contacten en Agenda gaan over de servers? Sorry hoor als je het niet begrijpt. 

Badge +5

@R. Daniels Is jouw vraag inmiddels beantwoord en het probleem verholpen? Of kunnen andere community leden nog met je meedenken? :blush:

Reputatie 1
Badge +1

Isolda, ik weet wel hoe ik desgewenst een oudere versie van iTunes kan downloaden maar mijn eerste vraag is niet beantwoord. 

Ik wil op mijn desktop MS Office/Outlook blijven gebruiken en dat vervolgens synchroniseren met iPad en iPhone. Suggesties om andere software te gaan gebruiken is niet wat ik zoek. 

Bij voorbaat vriendelijk dank. 

Als u puur op zoek bent naar een oude versie van iTunes, wat ik ten zeerste af zou raden, kunt u hier wel terecht: https://filehippo.com/download_itunes-32/, gaat terug tot 4.8. Maar nogmaals, dat is geen bestendige oplossing.

Reputatie 1
Badge +1

Ik ben het met u eens. Het is een noodzakelijke optie als iTunes toch plotseling de nieuwe versie binnenhaalt en ik mijn adresboek en agenda niet meer kan synchroniseren. Zoals gemeld is die optie verwijderd uit de nieuwe iTunes versie. 

Ik ben het met u eens. Het is een noodzakelijke optie als iTunes toch plotseling de nieuwe versie binnenhaalt en ik mijn adresboek en agenda niet meer kan synchroniseren. Zoals gemeld is die optie verwijderd uit de nieuwe iTunes versie. 

U vindt via die link gegarandeerd nog een oude versie.

Reputatie 4
Badge +4

Alleen een aanvulling op wat u al wist:

Voor oude versies die ik wel eens nodig heb om iets op een oude pc te testen, put ik meestal uit oldversion.com

http://www.oldversion.com/windows/itunes/

Voor Itunes kan men daar nu terecht vanaf iTunes 4.1 t/m iTunes 11.0.1.12 (x64)

Voor Windows 10 lijkt V12 eigenlijk wel een eis en die staan dan hier weer:

https://itunes.nl.downloadastro.com/old_versions/

Met de laatste website heb ik nog geen ervaring.

Reageer