Beantwoord

Aldi Talk stopt per 30 juni 2022

• 27 June 2022
  • 20 reacties
  • 1806 Bekeken

Ik krijg mijn overgebleven beltegoed niet terug.

Ik word verplicht mijn beltegoed op te maken via een verplichte overgang naar L-Mobi.

Inmiddels ben ik overgestapt naar Vodafone.

icon

Beste antwoord door A. Deen 27 June 2022, 18:57

Bekijk origineel

20 reacties

Ik neem aan dat het prepaid betreft, wat behelsde die overgang naar L-mobi dan waardoor u het beltegoed daar niet op wil maken?

En eigenlijk ook hoelang heeft u na de laatste koop van beltegoed dan gekregen om dat te verbruiken?

L-Mobi is mij onbekend. Ik wil daar niet aan vastzitten.

Eind mei heb ik € 20,00 overgemaakt naar Aldi Talk om 4 maanden (€5,00 [per maand) 350 Mb te verkrijgen. 

Begin juni ontving ik een SMS van Aldi Talk, dat zij per 30 juni 2022 stoppen.

Zij willen het bedrag van € 12,44 niet terug storten. Ik had dit moeten doen via een nieuw contract met L-Mobi. Ik zie dit als verduistering van mijn tegoed!

Dan hebben ze u wel heel weinig tijd gegeven. Moet u zich überhaupt bekend maken bij L-Mobi, gaat uw tegoed niet automatisch over?

Op de website van Aldi Talk staat dat je nog 12 maanden na het opwaarderen de kans hebt om het tegoed op te maken op jouw oude simkaart.
Het enige wat nu veranderd is, dat je geen nieuw bedrag kunt storten op de sim kaart.

Aanmelden voor 30 juni 2022 bij L-Mobi is verplicht

Klopt, je hebt 12 maanden de tijd om je beltegoed op te maken, maar dan wel eerst aanmelden bij L-Mobi. Dat wil ik niet.

Klopt, je hebt 12 maanden de tijd om je beltegoed op te maken, maar dan wel eerst aanmelden bij L-Mobi. Dat wil ik niet.

Vind u dat echt zo'n ramp?

Niets op de site wijst er op, dat u verplicht bent u eerst aan te melden bij L-Mobi.
https://www.alditalk.nl/informatie/
ALDI is in andere landen al eerder gestopt, omdat in de landen een registratieplicht van toepassing is op prepaid kaarten.

Reputatie 2
Badge +2

aldi verwoord het wat onhandig door te spreken dat “die dienst zal worden stopgezet”, wat ze bedoelen is de verkoop van tegoeden en bundels. 

vraag is wel,  of je na 30 juni nog tegoeden kan activeren ofdat ze die server ook uitzetten ? en je hebt voor nummer porteren een vaak een actief of positief saldo nodig, ik weet niet of aldi kaarten bij negatieve saldos worden geblokkeerd voor porteren ivm misbruik daarvan.

t.a.v. Wortelstamper, het volgende.

In een e-mail bericht van Aldi staat het volgende

Bedankt voor uw email.

Helaas gaat terugstorten van beltegoed niet.

Zoals in de sms aangegeven kunt u overstappen naar  L-mobi en zo uw

06-nummer en het evt beltegoed behouden. Dus wel verplicht overstappen…..

En overstappen wil ik niet, ik vind de voorwaarden van L-Mobi niet aantrekkelijk., maar wil wel mijn beltegoed terug.

Reputatie 6
Badge +4

t.a.v. Wortelstamper, het volgende.

In een e-mail bericht van Aldi staat het volgende

Bedankt voor uw email.

Helaas gaat terugstorten van beltegoed niet.

Zoals in de sms aangegeven kunt u overstappen naar  L-mobi en zo uw

06-nummer en het evt beltegoed behouden. Dus wel verplicht overstappen…..

En overstappen wil ik niet, ik vind de voorwaarden van L-Mobi niet aantrekkelijk., maar wil wel mijn beltegoed terug.

Je kon je beltegoed terug krijgen als je was overgestapt naar L-Mobi. Dat wil je niet, prima, maar de consequentie daarvan is dat je je beltegoed kwijt bent. Punt.

Dat laatste klopt niet. Mazzel

Als ik was overgegaan naar L-Mobi, had ik mijn beltegoed kunnen opmaken.

Dus niet terugkrijgen. punt

Reputatie 6
Badge +6

Dit is uit de site van Aldi talk:

Dit is na het opgebruiken er verandert dan toch niets voor u?

Een halfje brood kunt u toch ook niet terug brengen bij de bakker, opeten dus.(beltegoed opgebruiken dus)

U heeft de belkaart toch niet al weggegooid?

”Beste klanten,

Wij zullen binnenkort stoppen met de mobiele dienst ALDI TALK Nederland. Wij verontschuldigen ons voor het ongemak dat dit kan veroorzaken. Wij willen het u zo gemakkelijk mogelijk maken om naar een nieuwe provider over te stappen.

Vanaf 30.06.2022 zullen er geen ALDI TALK tegoeden meer verkocht worden. Uw bestaande tegoed en geboekte bundels blijven geldig. U kunt dus blijven bellen, sms'en, surfen op het internet of bundels reserveren tot uw beltegoed is opgebruikt. Wanneer uw beltegoed is opgebruikt, bent u gedurende 12 maanden na de laatste opwaardering telefonisch of per sms bereikbaar.

Om ervoor te zorgen dat u ook na het opgebruiken van uw beltegoed mobiel kunt blijven bellen en internetten tegen gunstige en vertrouwde voorwaarden, raden wij u aan om direct over te stappen op L-Mobi TALK.”

Reputatie 6
Badge +6

Op de website van Aldi Talk staat dat je nog 12 maanden na het opwaarderen de kans hebt om het tegoed op te maken op jouw oude simkaart.
Het enige wat nu veranderd is, dat je geen nieuw bedrag kunt storten op de sim kaart.

Dit was ook al duidelijk of heeft iedereen daarna overheen gelezen door eigen post te posten!

Reputatie 6
Badge +4

Beltegoed is geen spaartegoed. Ik heb uberhaupt het principe van prepaid nooit begrepen. Bellen is duur net als data.

Voor 7 euro per maand heb je al een abonnement met onbeperkt bellen en 1 Gb data.

Nu kost bellen u 13 cent. Als u 60 minuten belt bent u al 7,80  kwijt. En dan kunt u ook nog 1 GB data verbruiken. Data kost u nu 24 cent per Mb.

Dus als u per maand 200.mb verbruikt en een uurtje belt bent u dus 12 60.kwijt.

Bij simonly kunt u dan voor bijna 6 euro minder nog 800Mb verbruiken.en uren en uren bellen.

Reputatie 6
Badge +4

Dat laatste klopt niet. Mazzel

Als ik was overgegaan naar L-Mobi, had ik mijn beltegoed kunnen opmaken.

Dus niet terugkrijgen. punt

Hè hè, dat bedoel ik. 

Ik heb uberhaupt het principe van prepaid nooit begrepen.

Ik ook niet, je gooit met prepaid sowieso veel geld over de balk. 

Reputatie 6
Badge +6

Prepaidkaart is voor mensen die bijna nooit Mobiel bellen; Oma 86jaar gaat echt niet effe mobiel gesprekje voeren.(veel te duur)

Maar wel bereikbaar als ze buiten de deur gaat, en voor noodgevallen kan ze altijd iemand van de opgeslagen nummers bellen.

Af en toe €10,00 opwaarderen als het beltegoed te laag wordt. 
En dat kan ze gelukkig nog prima zelf controleren!

Reputatie 6
Badge +3

Beltegoed is geen spaartegoed. Ik heb uberhaupt het principe van prepaid nooit begrepen. Bellen is duur net als data.

Voor 7 euro per maand heb je al een abonnement met onbeperkt bellen en 1 Gb data.

Nu kost bellen u 13 cent. Als u 60 minuten belt bent u al 7,80  kwijt. En dan kunt u ook nog 1 GB data verbruiken. Data kost u nu 24 cent per Mb.

Dus als u per maand 200.mb verbruikt en een uurtje belt bent u dus 12 60.kwijt.

Bij simonly kunt u dan voor bijna 6 euro minder nog 800Mb verbruiken.en uren en uren bellen.

Zo erg is prepaid ook weer niet: Bellen met € 7,- prepaid (30 dagen geldig) kost 1,4 ct/min (700 ct is gelijk aan 500 min bellen) of 250 min bellen + 250 MB data of een andere verhouding. YMMV

P.S.: Mijn resterende beltegoeden van de ALDI zijn na ca. 6 dagen bijgeschreven, kan ik weer maanden mee vooruit🤑.

Reputatie 6
Badge +4

@Darkfiber Ik keek bij Aldki talk 1 Mb 24 cent 1 belminuut 13 cent. Dus hoe u aan 1,4 cent komt?

Reputatie 6
Badge +3

@JMA Niet ALDI-talk maar L-Mobi voor de verandering. Dit kan je ook concluderen uit mijn bijschrift.

Reageer