Consumentenbond.nl
Vraag

Alles-in-1-providers vergelijken

• 5 september 2020
  • 6 reacties
  • 570 Bekeken

Als je in de vergelijker van Alles-in-1-providers vergelijken zoekt op mijn postcode kom je uit op maximaal 5mb/s en worden er 3 providers geselecteerd die een adsl tv pakket zouden kunnen aanbieden. Is het niet mogelijk om deze resultaten op voorhand eruit te halen of in ieder geval een waarschuwing? Met dergelijke snelheden is geen tv pakket mogelijk behalve een digitenne of kpn-buiten.

6 reacties

Er worden drie resultaten aangeboden die u eruit wil halen. Corrigeer me als ik het niet begrijp maar dan blijft er niets over?

Reputatie 2
Badge +3

maximaal 5mb/s  Is het niet mogelijk om deze resultaten op voorhand eruit te halen of in ieder geval een waarschuwing? Met dergelijke snelheden is geen tv pakket mogelijk behalve een digitenne of kpn-buiten.

Elk voordeel heeft ook zijn nadeel.
Ik ben blij om te wonen in een gebied  waar de standaard internetsnelheid max 5mb/s is!!
@J. Hoving  noemt 3 totaalaanbieders die een koperen internet aanbieden.
Te weinig voor thuiswerken / beeldbellen - tv kijken, met twee toestellen video’s zien etc etc,
Dus krijg je alleen de kale internet aangeboden zonder het totaal tv, telefonie pakket.
Maar daarom zijn die aanbieders nog wel totaal aanbieders 
En die totaal aanbieder biedt in een bepaald gebied om technische redenen maar een gedeelte van haar dienstenpakket aan.
KPN en eerder ook Telfort bieden u op die kale internet aansluiting zelfs een korting aan omdat ze niet hun genoemde snelheid halen.
Tip voor iedereen die door woongenot tekort komt aan internet snelheid ; neem KPN internet voor buitengebied. Ga je van 5 mbp/s naar 40 mbp/s en daś een wereld van verschil

https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied.htm

Reputatie 2
Badge +3

Aangezien ik mijn eerdere reactie niet meer kan wijzigen moet het maar zo 
@J. Hoving heeft ons niet verteld dat diens posting gericht is op een Consumentenbond activiteit
Onder de kop “ Televisie abonnementen vergelijken “  wordt er een vergelijking gepubliceerd van alles-in-een-aanbieders.
Ja ; als je televisie abonnementen wilt vergelijken moet je daarin niet de aanbiedingen betrekken waarbij geen televisie abonnement mogelijk is. 
Er zal wel een redactielid van de Consumentenbond te snel een stukje hebben willen schrijven...

Aangezien ik mijn eerdere reactie niet meer kan wijzigen moet het maar zo 
@J. Hoving heeft ons niet verteld dat diens posting gericht is op een Consumentenbond activiteit
Onder de kop “ Televisie abonnementen vergelijken “  wordt er een vergelijking gepubliceerd van alles-in-een-aanbieders.
Ja ; als je televisie abonnementen wilt vergelijken moet je daarin niet de aanbiedingen betrekken waarbij geen televisie abonnement mogelijk is. 
Er zal wel een redactielid van de Consumentenbond te snel een stukje hebben willen schrijven...

Dat is precies hetgeen ik bedoel. Je krijgt een resultaat te zien in de vergelijker van de consumentenbond die technisch gezien in de praktijk niet realiseerbaar is. Je kan geen gebruik maken van TV met dergelijke snelheden. Mijn opmerking is dus: laat deze resultaten dan weg of zet er in ieder geval een opmerking bij dat genoemd resultaat met dergelijke snelheden niet kan.

Badge +8

Hi @J. Hoving, dank voor je vraag! Ik doe navraag voor je bij mijn collega's. Ik stuur je zo nog even een privébericht voor wat meer informatie.

Reputatie 2
Badge +3

@J. Hoving ;  ben benieuwd naar de reactie van de Consumentenbond. Begrepen zij wel waar je het over had. Weten ze wel dat er gebieden zijn waar het koperen draadje je maar maximaal 5 Mbps snelheid geven ? 
Bedankt voor het delen van je info

Reageer