Consumentenbond.nl

Android 7: wanneer krijg jij de update?

Toon eerste bericht

46 reacties

mijn Samsung Galaxy Young 2 draait op android 4.4.2. Dus nog een lange weg te gaan naar versie 7
Mijn Samsung S7 draaid nog op versie 6.0.1en heeft dus nog geen updaten naar 7.0.

mijn Samsung Galaxy Young 2 draait op android 4.4.2. Dus nog een lange weg te gaan naar versie 7

Geplaatst door L.C.M. Dolle op Apr 9, 2017.

4.4.2. is de laatste Android versie voor jouw toestel.
Helaas, ook ik krijg geen update naar Android 7. De beveiligingsupdates krijg ik gelukkig wel. Ik heb een Samsung Galaxy Note4 met Android 6.0.1 De beveiligingspatch is van 1 Maart 2017
Ik heb op mijn SAMSUNG S7 al enige tijd een automatische upgrade naar Android versie 7.0.
Goede middag,

Ik heb een Samsung Galaxy Note 3 en Android versie 5.

MVG Johan
ik heb een motorola moto g (2e generatie) en nog versie 6.
Reputatie 1
Ik heb een Samsung Galaxy S5 sinds kort met versie 6.0.1
In dit overzicht (wordt regelmatig bijgewerkt) is te zien welke toestellen Android 7.0 gaan krijgen https://www.androidplanet.nl/nieuws/android-7-0-update-overzicht/
Mijn HTC One M9 Camera Edition heeft nog steeds geen update naar Android 7 terwijl de uitrol daarvan in Nederland al geweest zou zijn.
Honor 5C (Huawei) draait merkwaardig genoeg nog steeds op Android 6.0

Telefoon is juli 2016 op de markt gekomen
Mijn moto g 3e generatie heeft andriod 6.0.1. Laatste beveiligingspatch 1 januari 2017.

Dit toestel dat in 2015 is uitgebracht, krijgt geen update naar andriod 7. Ik had mede voor dit toestel gekozen vanwege het toen als goed bekendstaande update beleid van Motorola. Motorola is inmiddels van Lenovo. Het is een prima toestel, maar voor mij in de toekomst geen moto of Lenovo meer.
Bij mijn model Samsung galaxy note4 staat "onzeker" ����
Voor mijn LG G5 heb ik een aantal dagen geleden een upgrade gehad naar Android 7.0.
Reputatie 2
Badge +3
Bedankt voor al jullie reacties. Deze week werken we de software-versies bij in de smartphonevergelijker, zodat deze weer overal de meest recente softwareversie toont. Ook besteden we deze maand aandacht aan de veiligheidspatches, die niet met een versienummer, maar met een datum worden aangeduid.
Badge
Ik heb een telefoon van Vodafone zelf, de smart platinum 7. Er staat op de site wel dat deze geüpdate kan worden naar android 7. Heb gister echter nog een update voor 6.0.1 gekregen....
Reputatie 2
Badge +3

Veel belangrijker is dat er tussentijds veiligheids-updates (security-patches) worden uitgebracht, zodat je smartphone beschermd blijft tegen actuele bedreigingen. Een beetje vergelijkbaar met de updates die je regelmatig voor je Windows-computer ontvangt, terwijl je Windows-versie gewoon hetzelfde blijft.

De aandacht zou daarom naar mijn mening ook meer moeten uitgaan naar het regelmatig leveren van beveiligingsupdates dan het eenmaal per jaar upgraden naar de laatste Android-versie.

Geplaatst door R.G. Munsterman op Okt 8, 2016.

Heel goed punt! We hebben hier nu ook onderzoek naar gedaan en onze resultaten gepubliceerd. Bekijk het artikel hier. We willen het binnenkort ook per smartphone in de testresultatenvergelijker tonen.
Reputatie 2
Badge +3

Ik heb een telefoon van Vodafone zelf, de smart platinum 7. Er staat op de site wel dat deze geüpdate kan worden naar android 7. Heb gister echter nog een update voor 6.0.1 gekregen....

Geplaatst door Jojoko op Mei 3, 2017.

Dat is vervelend Jojoke. Op welke site vond je die informatie? Wij hebben het toestel namelijk nog niet in ons systeem staan en bij Vodafone zie ik geen versienummer staan (enkel "Android")
ik heb een Samsung s6 en deze maand mei een upgrade gekregen naar 7.0 op mij Android. Ben ik niet zo blij mee. Waarom niet? Afgezien van een kleine optische wijziging in lettertype, is de telefoon trager in gebruik geworden. Nog erger, veel meer reclames op verscheidende apps. Voor een aantal apps krijg je eerst reclames te zien die je eerst actief weg moet klikken. Als je een keuze hebt, beter niet upgraden naar 7.0.
Badge
Wouter. schreef:

Geplaatst door Jojoko op Mei 3, 2017.

Dat is vervelend Jojoke. Op welke site vond je die informatie? Wij hebben het toestel namelijk nog niet in ons systeem staan en bij Vodafone zie ik geen versienummer staan (enkel "Android")

Sorry voor de hele late reactie. Ik kreeg gisteren pas een melding dat er was gereageerd. De site? Vodafone zelf:

https://www.vodafone.nl/vodafone/smart-platinum-7/
Er staat letterlijk word geleverd met 6 en te updaten naar 7. Heb het in de winkel voor aanschaf ook nog een keer gevraagd of deze geüpdate gaat worden naar 7. Daar kreeg ik ook een bevestiging. Inmiddels ben ik er achter gekomen via het forum dat deze telefoon (VFD 900) deze update ook nooit gaat krijgen. Dat is toch pure misleiding? Wel reclame maken, maar niet leveren.
Ook valt de telefoon regelmatig uit vanwege oververhitten. Dit terwijl ik dan niks vreemds doe of zware apps draai.
Ik ben om heel eerlijk te zijn helemaal klaar met Vodafone...
Reputatie 2
Badge +3
Dank voor die informatie Jojoke. Dat klinkt niet best allemaal. We gaan ernaar kijken, maar ik weet niet of het lukt om er iets aan te doen.

Dat je niet blij bent met je smartphone is duidelijk. Mocht je op zoek gaan naar een nieuwe smartphone, bekijk dan de beste smartphones of de beste goedkope smartphones.

Reageer