Consumentenbond.nl
Beantwoord

Annuleren Fiber glasvezel

• 18 maart 2020
  • 23 reacties
  • 1818 Bekeken

Badge +1

Hallo,

Ik woon in de gemeente Oss. Hier willen ze glasvezel gaan aanleggen. Hiervoor is er in 2019 twee keer een campagne gevoerd.

Op 7 november 2019 heb ik me bij fiber.nl aangemeld voor een glasvezelabonnement.

Begin deze maand werd bekend dat heel de gemeente Oss glasvezel krijgt. De planning is dat daar in de zomer van 2020 mee wordt gestart.

Zoals eerder aangegeven, heb ik me op 7 november 2019 bij fiber.nl aangemeld voor een glasvezelabonnement. Op een later moment besloten dat ik liever een glasvezelabonnement wil afsluiten bij een andere provider.

Ik heb toen contact opgenomen met fiber.nl, met de vraag dat ik de aanmelding wil annuleren.

Dit was volgens hun niet meer mogelijk. De bedenktermijn van 14 dagen was al verlopen. Ook had ik me aangemeld om ervoor te zorgen dat er glasvezel werd aangelegd in mijn wijk.

In dit geval gaat het om een ‘gemengde overeenkomst’. Met een dienst (abonnement) en een product (router). In dit geval zou de bedenktermijn pas in gaan een dag NA ontvangst van het product.

Echter blijft fiber volhouden dat annuleren van de aanmelding niet meer mogelijk is.

Vervolgens contact opgenomen met ACM. Inmiddels heb ik daar een reactie van mogen ontvangen.

Hier valt onder meer in te lezen dat in het contract van fiber.nl onder andere een verwachte leverdatum moet staan. Halen ze deze datum niet, dan zou je het kunnen ontbinden.

Ik heb echter enkel een orderbevestiging van Fiber ontvangen, en geen contract. Je zou toch zeggen: Zonder contract kan ik niet aan het abonnement vastzitten?

Hoe denken jullie over bovenstaande.
Sta ik in mijn recht, en kan ik de aanmelding annuleren. Of heeft Fiber (deels) gelijk?

icon

Beste antwoord door Gebruiker1584521948 2 april 2020, 16:30

Citaat

In uw laatste bericht op de website van klachtenkompas, had u het over
een e-mail met informatie over de annulering.

Deze heb ik momenteel nog niet ontvangen.

Zie bijlage

Graag ontvang ik deze e-mail alsnog.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet

En daar kreeg ik een reactie op :

Beste   Laat ik beginnen met te melden dat u een overeenkomst bent aangegaan en dat u zich op oneigenlijke gronden daaraan wenst te onttrekken. We hebben u een aanbod gedaan, waar u niet op in bent gegaan. Het is duidelijk dat u het niet wil en wij willen geen tijd meer besteden aan uw pogingen om onder het contract uit te komen. We hebben dit met de directie overlegd en bij hoge uitzondering zullen wij uw contract kosteloos annuleren. We hopen u hierbij tegemoet te zijn gekomen.   Met vriendelijke groet,   Fiber NL Klantenservice
  En terwijl ik nooit een contract had gehad, alleen maar een overeenkomst….   En het feit dat ze mijn een aanbod hadden gedaan,klopt ook niet..   Oneigenlijke gronden wenst te onttrekken, klopt ook niet volgens de wet.   We hebben dit met de directie overlegd en bij hoge uitzondering zullen wij uw contract kosteloos annuleren. We hopen u hierbij tegemoet te zijn gekomen……   Dat slaat helemaal nergens op maar goed ik ben voor altijd van fiber.nl af.     Maar dit topic is nu opgelost
Bekijk origineel

23 reacties

Badge +1

IS nu werkelijkheid nieuwsmand  die er een idee over heeft? :unamused:

Reputatie 6
Badge +4

als je iets getekend hebt, is dat toch het contract? Dat daar verder niks instaat over rechten en plichten over en weer is dan niet belangrijk.

Reputatie 6
Badge +5

Vraag Fiber schriftelijk je een contract met voorwaarden op te sturen, omdat je die nog niet hebt gehad.
Staat daar een recente datum op, kun je schriftelijk opzeggen.

Badge +1

als je iets getekend hebt, is dat toch het contract? Dat daar verder niks instaat over rechten en plichten over en weer is dan niet belangrijk.

Ik heb alleen een aanmelding / bevestigingsmail gehad van het abonnement van TV / internet van fiber

Dus ik heb dan ook niets getekend...

Vraag Fiber schriftelijk je een contract met voorwaarden op te sturen, omdat je die nog niet hebt gehad.

Zal ik even doen dat contact met de voorwaarden..

Gr, Melvin

Reputatie 6
Badge +4

Ik heb alleen een aanmelding / bevestigingsmail gehad van het abonnement van TV / internet van fiber

Dus ik heb dan ook niets getekend...

dat is nog maar de vraag, je hebt ergens mee ingestemd, en in de online wereld is dat vaak een rechtsgeldige overeenkomst, lees: contract

Badge +1

Heb ik toch niet, daarom,wacht ik totdat het echte contract  heb...

Badge +1

Heb net zojuist een aangetekende brief naar fiber.nl bij het postagentschap jumbo afgegeven, met het papiertje met de Barcode :yum:

(Kosten waren nog belachelijk voor woorden in feite € 8,- )

Gr,Melvin 

Badge +1

Fiber heeft nu de aangetekende brief ontvangen :wink:

Reputatie 6
Badge +4

en dat voor maar 8 euro :wink:

Badge +1

Ongelooflijke hoe fiber.nl met Haar toekomst- klanten om gaat….

Hier volgt de aangetekende brief die ik aan fiber heb verzonden met het verzoek dat fiber een contract toe te zenden.

21 maart 2020

Geachte heer/mevrouw.

Op 08-03-202 heb ik per e-mail contact met jullie opgenomen over mijn

aanmelding van een glasvezelabonnement bij fiber.nl.

In het mailcontact gaf ik aan dat ik deze aanmelding wil annuleren. Dit was volgens jullie niet mogelijk omdat de bedenktermijn was verlopen.

Omdat ik geen contract heb ontvangen, wil ik vragen of jullie dit alsnog

kunnen opsturen.

Met vriendelijke groet,

En ik kreeg een e-mail gedateerd afgelopen vrijdag tis gewoon een kopie van de aanmelding / bevestigingsmail

Beste *************,

Hierbij stuur ik u de orderbevestiging.

De actie van een half jaar gratis staat hier niet in vermeld, deze is echter later

toegevoegd.

U komt dan ook in aanmerking voor deze actie.

Met vriendelijke groet,

Fiber klantenservice

Uw internet

snelheid

1.000 Mbps up / 1.000 Mbps down

Kies uw

pakket

All-in-One Basis € 59.95 p/mnd

U krijgt

televisie

via internet

van Canal

Digitaal

In uw abonnementsprijs is een bedrag van €

15,00 p/mnd inbegrepen voor televisiepakket

Basis HD van Canal Digitaal.

Kies het TV

pakket dat

u GRATIS

een jaar

lang wilt

ontvangen

Ziggo Sport Totaal - 1 jaar gratis

Kies aantal

Settop

Box(en) HD

1 (gratis)

Wilt u

gebruik

maken van

een vaste

telefoonlijn

?

Nee, geen vast telefoonnummer

Uw

installatie

opties

GRATIS basis installatie, inclusief bekabeling en

testen van uw apparatuur

Kies uw

opleverdat

um

Zo snel mogelijk

Aanhef

Voorl.

*

Achternaa

m

Straat

Huisnr.

Postcode

Woonplaat

s

Telefoon

Mobiel

Emailadres

Geboorted

atum

Kies uw

contractsd

uur en

eenmalige

kosten

De contractduur: 12 maanden. Eenmalige

aansluitkosten: € 24.95 voor internet en € 25,00

voor TV

Wifi router

De borg voor de Fritz!Box wifi router bedraagt €

49,95.

Rekeningn

ummer

(IBAN)

NL

Ten name

van

Dhr ******************

Akkoordve

rklaring

machtiging

Ik ga akkoord met een doorlopende SEPA

machtiging. Door het plaatsen van een bestelling

geef ik toestemming aan Fiber Nederland (een

merk van XS Provider BV) om doorlopend incasso

opdrachten te sturen naar het bovengenoemde

rekeningnummer om de overeengekomen

vergoeding(en) van mijn rekening af te schrijven.

Akkoordve

rklaring

voorwaard

en

Ik ga akkoord dat er een overeenkomst tot stand

komt tussen mij en Fiber Nederland voor de door

mij gekozen product(en), tarieven en contractduur,

alsmede de product-en actievoorwaarden en

de algemene voorwaarden en dat er een check bij

een kredietbureau wordt uitgevoerd.

Additionele

akkoordver

klaring

televisie

Ik ga akkoord met algemene voorwaarden van

Canal Digitaal, een merk van M7 Group S.A. voor

de levering van de TV diensten.

Op Vr, 27 Mrt at 2:11 PM , ************** schreef: Not given.

Wat kan ik nog meer doen, iemand een idee?

Reputatie 6
Badge +4

blijkbaar heb je dus ingestemd en is dit daar de overeenkomst van. Blijkbaar als gevolg van je eerste aanmelding. En dan is het helaas een feit.

Badge +1

blijkbaar heb je dus ingestemd en is dit daar de overeenkomst van. Blijkbaar als gevolg van je eerste aanmelding. En dan is het helaas een feit.

Ik had fiber duidelijk om een contract gevraagd en niet om een kopie aanmelding / bevestigingsmail

Badge +1

en dat voor maar 8 euro :wink:

Dus voor niets betaald…….

Omdat ik nog geen millimeter ben op verder ben...

Badge +1

Waar slaat dit bericht????

Vreemd dat de 14 dagen bedenktermijn al verstrekken is volgens Fiber. Het gaat hier om een dienst en product. En dan zegt de wet dat deze bedenktermijn pas ingaat een dag na ontvangst van het product.

Kan het niet zo zijn dat je het contract pas ontvangt zodra de opleverdatum van het abonnement bekend is?

Ik ben geen expert als het om algemene voorwaarden gaat, maar hoe denken jullie over onderstaand stukje uit de voorwaarde van Fiber:

13.2.a Indien de Klant voor Aanvang Levering van de Dienst zijn Aanvraag terugtrekt, hierop wijzigingen aan wil brengen of zijn Abonnement beëindigt, is Fiber Nederland gerechtigd eventuele administratiekosten en/of annuleringskosten aan de Klant door te berekenen

Badge +1

Heb inderdaad bedenktijd :wink:

Bedenktijd ACM.NL

Wat vinden jullie ervan?

Badge +1

En hoe moet ik nu Fiber.nl duidelijk maken, dat ik volgens mijn in me recht staat dat ik het ‘aanmelding / bevestigingsmail’ ongedaan kan maken….

Iemand een idee hoe ik het beste manier kan doen?

Reputatie 6
Badge +5

Er is helemaal geen contract zolang er geen geplande leverdatum is.
Als het tegen zit, zijn de 12 maanden voorbij als ze gaan leveren.
Ik zou een melding doen bij de ACM

Voorbeeld:

Ik heb op 7 november 2019 mij aangemeld voor glasvezel van fiber
Ik heb 23 maart 2020 schriftelijk/aangetekend om een contract gevraagd.
Tot op heden heb ik geen contract ontvangen met een geplande leverdatum.
Hoe kan ik deze afspraak ontbinden, Fiber weigert een ontbinding?

https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

Reputatie 6
Badge +5

Ik zie nog iets. Als je hier kijkt. 
https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd
Als je geen contract hebt waar in staat dat de bedenktijd 14 dagen is.
Het moet dus direct in het contract staan en niet in de verborgen voorwaarden.
Dan is je bedenktijd 1 jaar.

Och ja, dat van de 1 jaar bedenktijd is inderdaad zo. Daar had ik helemaal overheen gekeken.

Dan lijkt me het inderdaad, zoals Wortelstamper ook al aangeeft, slim om opnieuw contactop te nemen met ACM.

Badge +1

Dan lijkt me het inderdaad, zoals Wortelstamper ook al aangeeft, slim om opnieuw contactop te nemen met ACM.

Zoals je weet heb ik al gisteren-avond contact op genomen met ACM :wink:

Zoals je weet heb ik al gisteren-avond contact op genomen met ACM :wink:

Aha oke. Ik dacht dat dat ging over de eerste keer dat je contact had opgenomen met ACM, nu zo’n 2 weken geleden.

Mooi dat je opnieuw contact met ze hebt opgenomen.  :slight_smile:

Badge +1

Citaat

In uw laatste bericht op de website van klachtenkompas, had u het over
een e-mail met informatie over de annulering.

Deze heb ik momenteel nog niet ontvangen.

Zie bijlage

Graag ontvang ik deze e-mail alsnog.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet

En daar kreeg ik een reactie op :

Beste   Laat ik beginnen met te melden dat u een overeenkomst bent aangegaan en dat u zich op oneigenlijke gronden daaraan wenst te onttrekken. We hebben u een aanbod gedaan, waar u niet op in bent gegaan. Het is duidelijk dat u het niet wil en wij willen geen tijd meer besteden aan uw pogingen om onder het contract uit te komen. We hebben dit met de directie overlegd en bij hoge uitzondering zullen wij uw contract kosteloos annuleren. We hopen u hierbij tegemoet te zijn gekomen.   Met vriendelijke groet,   Fiber NL Klantenservice
  En terwijl ik nooit een contract had gehad, alleen maar een overeenkomst….   En het feit dat ze mijn een aanbod hadden gedaan,klopt ook niet..   Oneigenlijke gronden wenst te onttrekken, klopt ook niet volgens de wet.   We hebben dit met de directie overlegd en bij hoge uitzondering zullen wij uw contract kosteloos annuleren. We hopen u hierbij tegemoet te zijn gekomen……   Dat slaat helemaal nergens op maar goed ik ben voor altijd van fiber.nl af.     Maar dit topic is nu opgelost

Reageer