Consumentenbond.nl

Apple iPhone 11 in Smartphonetest

• 31 mei 2020
  • 12 reacties
  • 514 Bekeken

Badge

Test de De Apple iPhone 11,  €1178,00  het moet niet veel gekker worden.

Ik begin mij zo langzamerhand af te vragen op welke lezersgroep de consumentenbond zich richt.

12 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Ik vind de reacties mbt wasautomaten onzinnig.

Het was verder maar een voorbeeld . Er zijn genoeg produkten die veel verkocht worden en toch in tests niet meegenomen worden.

Een telefoon van 749 of 1178 is nog altijd een verschil van 400, zo’n 50 %.

De berekening klopt maar we gegeten hier over een merk wat 98% van de Nederlanders niet kent en toch verkopen zij zulke dure telefoons. Bekende merken zoals Samsung en Apple kunnen dus nog meer vragen.

Reputatie 6
Badge +3

IPhones zijn vnl. Populair onder jongeren, ben benieuwd hoeveel jongeren een abonnement op de CG hebben.

De CB gids wordt waarschijnlijk voornamelijk gelezen door oudere leden. Jongeren zullen bereikt worden via sociale media. Je ziet dat ook aan de uitstraling en opmaak op Facebook die is anders dan die van de gids.

Badge +8

Hi @Y. Bode , zoals je hier kunt lezen streven we ernaar om díe producten in de test op te nemen waarvan we verwachten dat ze interessant zijn voor zoveel mogelijk mensen. Om dat in te schatten, maken we gebruik van marktgegevens, zoals verkoopcijfers en de marktaandelen van de verschillende merken.

Reputatie 6
Badge +5

Test de De Apple iPhone 11,  €1178,00 

Die is iets van €731
Bovenstaande prijs is van de luxe pro uitvoering.

Mobieltjes is de verslaving van deze tijd.
Sigaretten testen ze ook al een tijdje niet meer.

Ik ook, maar je kwam er zelf mee. Anderzijds, alle gekheid op een stokje, je kunt geen vergelijking van in Nederland verkochte mobieltjes publiceren en de iPhone weglaten. Gewoon vanwege het oudste argument dat er voor dit soort testen bestaat, hij wordt veel verkocht.

Reputatie 5
Badge +4

@Y. Bode Je kunt CB vragen om voortaan alleen dergelijke mobieltjes te testen.:wink::joy:

Badge

IPhones zijn vnl. Populair onder jongeren, ben benieuwd hoeveel jongeren een abonnement op de CG hebben.

Badge

Het was verder maar een voorbeeld . Er zijn genoeg produkten die veel verkocht worden en toch in tests niet meegenomen worden.

Een telefoon van 749 of 1178 is nog altijd een verschil van 400, zo’n 50 %.

Reputatie 4
Badge +3

Een Samsung S20 zit ook deze klasse. Zelfs het voor de meeste mensen onbekende Xiaomi heeft telefoons van 749 euro die gewoon goed worden verkocht.

Bovenladers is appels met peren vergelijken. Slechts 1% koopt een bovenlader de andere 99% een voorlader tussen de 300 en 2500 euro.

Ondanks dat ik een anti Apple man ben snap ik prima dat deze telefoon in de test thuishoort.

Als er wasautomaten getest worden, worden bovenladers ook niet getest, ondanks dat leden er wel om vragen.

Bovenlader is niet synoniem met wasmachine maar voor een significant deel van de Nederlanders is iPhone wel synoniem met mobieltje. Waarom is dat zo moeilijk te begrijpen? 

Badge

Als er wasautomaten getest worden, worden bovenladers ook niet getest, ondanks dat leden er wel om vragen.

Wat zeg je dan tegen de mensen die zouden vragen waarom de populaire telefoons van Apple niet meegenomen zouden zijn in de test? De doelgroep (lezersgroep?) is dus inderdaad breed, en blijkbaar breder dan jij je voor kunt stellen.

Reageer