Consumentenbond.nl

Apple Keynote: iPhone 6

• 9 september 2014
  • 7 reacties
  • 251 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3
Apple fans zitten al maanden in spanning te wachten. De pers is waarschijnlijk al onderweg. En op twitter vliegen de uitnodigingen je om de oren: Apple bingo met bier en pizza.

Vanavond om 19.00 u. is de Apple Keynote, waarbij (waarschijnlijk) de iPhone 6 zal worden gepresenteerd.

Zit jij af te tellen tot je vanavond eindelijk die nieuwe iPhone kan bewonderen?

Of ben jij niet zo onder de indruk van dit soort marketing stunts?

We zijn benieuwd naar jouw mening!

7 reacties

Badge

Weet ja wat pas echt innovatie is: Phonebloks

http://blog.phonebloks.com/post/97000318713/our-first-year-on-september-10th-phonebloks

Daar loop ik warm van, niet de marketing verkoop van Apple.

Alles doen in de cloud met een Amerikaanse bedrijf smells like NSA..
Badge
@Stephan

de beste telefoons ooit gemaakt.

Dat hebben ze altijd gezegd bij Apple presentaties en gelukkig hebben ze eindelijk iets aan die batterij gedaan.

De kritiken van de vakpers was samengevat, "weinig nieuws, batterij van Apple watch slecht. Apple had wat innovatie betreft veel in te lopen t.o.v. de concurrentie." Ik vind de verkoopprijzen schrikbarend hoog. Ik wacht de reviews en comparissons af om verder te oordelen.
En daar was de introductie van de iPhone 6 gisteravond dan (hoewel soms in etappes door de haperende livestream). De details van de iPhone 6 en 6 Plus zijn nu dan ook bekend:

Nieuw ontwerp Groter scherm Nieuwe versie van het besuringssyteem: iOS 8 Nieuwe A8-processor Nieuwe bewegingssensor 8 megapixel camera blijft Langere accuduur Nieuwe betaaldienst: Apple Pay via de NFC-chip & vingerafdrukscanner
Prijzen van de nieuwe iPhones starten vanaf 700 euro.

Ben je al aan het sparen voor een van de nieuwe modellen? Of zijn dit niet - in de woorden van Apple - 'de beste telefoons ooit gemaakt'?
Badge

Vanochtend in de NRCNext las ik een interessant artikel over de communicatiestrategie van Apple: ÉÉn negatieve uitlating als journalist en je komt op de zwarte lijst bij Apple.

Geen nieuws want het is een strategie die M$ altijd heeft gehanteerd. Idd veel bling, bling voor heel veel geld.

Hoogleraar Ewald van Engelen van de UVA zegt ook vandaag dat de grote bedrijven veel minder belasting betalen dan de burger. Zie de winsten van Apple.

Alleen daarom al wens ik niet deel te nemen aan de marketing strategie van deze bedrijven. Ik word graag uitgelachen als ik een 5.5" smartphone zou bezitten die betere specificaties heeft en ruim 50% goedkoper is.
Poeh, iets dunner, iets gladder, iets scherper, iets harder glas, iets sneller, iets meer geheugen, veel duurder. Dat is 't. Bling bling.

Straks komt dan nog de volgende iOs-versie met als belangrijke vernieuwing dat er ook verbeteringen van "3th parties" kunnen worden doorgevoerd, zoals vervangingen voor het veel te simpele toetsenbord van iOS. Innovatie door derden, nog niet eerder was Apple daartoe genoodzaakt. Het is tekenend.

Apple pay en de Apple watch zijn imitaties. Evenmin grote vernieuwingen.

Vanochtend in de NRCNext las ik een interessant artikel over de communicatiestrategie van Apple: ÉÉn negatieve uitlating als journalist en je komt op de zwarte lijst bij Apple. Verwacht dus geen scherpe kritieken, of het journaille moet zo langzamerhand beseffen dat het tijdperk Apple afloopt. Ik zou in ieder geval voorlopig niet beleggen in aandelen Apple.
Badge
Nee, ik heb enkele affiniteit meer met Apple, bovendien betaal je heel veel voor de status. Zo is de veiligheid ook minder, denk nu hierbij aan iCloud. Toch ben ik een iMac gebruiker geweest maar nu heb ik als OS Linux, te weten Ubuntu, Mint en Lubuntu en straks Android.

Inmiddels zijn er zeer goede Chinese smartphones op de markt die minimaal 50% minder kosten en wat de hardware betreft menig gerenomeerd merk naar de kroon steken. Toppers zijn o.a. OnePlus One, Xiaomi Mi4 en Mi3 is ook goed en tenslotte de I UnI die een 'flagship killer' zal worden. Alle met ook verbluffende prestaties. Lees hierover op http://www.gizchina.com/ (Engels) en vaak worden ze gekocht o.a. bij Aliexpress.com onderdeel van het nu in het nieuws zijnde Alibaba.com.

Reageer