Apple weer de populairste? Misleiding

• 16 August 2022
  • 14 reacties
  • 241 Bekeken

Badge +2

‘Apple-gebruikers zijn meer dan gemiddeld tevreden over de prestaties en het gebruiks- en bedieningsgemak van hun iPhone’. * 

Voor het eerst komt een ander merk ook maar in de buurt van zoveel tevreden gebruikers: OnePlus.

OnePlus komt niet in de buurt, maar overtreft Apple wat dat betreft.

Ik vraag me al langer af hoe onafhankelijk de consumentenbond is.

*[Aangepast door beheerder. Zie voor het volledige citaat dit online artikel (alleen voor leden)]

14 reacties

Interessant.

Maar de tevredenheid met Apple is eigenlijk niet zo boeiend want ze hebben nauwelijks een alternatief. Vaak zit hun hele digitale hebben en houden op producten van deze monopolist. 

Android gebruikers kunnen kiezen en naar een ander merk gaan. Psychologisch hoef je als Android/Windows gebruiker dus niet zo tevreden te zijn met je spullen, je stapt moeiteloos over.

Dus u ziet iets dat u niet begrijpt en springt dan onmiddellijk naar de vraag of men wel "onafhankelijk" is. Want als er iets staat dat je niet begrijpt is afhankelijkheid de voor de hand liggende verklaring?

Badge +2

Ik begrijp het wel degelijk heeft u de zin wel gelezen? Tevredenheid Applegebruikers is 6 van de 10, tevredenheid OnePlus is 7 vanmde 10. Is dus meer dan van Apple gebruikers. Dan moet je niet schrijven komt in de buurt, dat betekent dat de score lager is. Dan moet je schrijven dat de tevredenheid hoger is.

Badge +2

Interessant.

Maar de tevredenheid met Apple is eigenlijk niet zo boeiend want ze hebben nauwelijks een alternatief. Vaak zit hun hele digitale hebben en houden op producten van deze monopolist. 

Android gebruikers kunnen kiezen en naar een ander merk gaan. Psychologisch hoef je als Android/Windows gebruiker dus niet zo tevreden te zijn met je spullen, je stapt moeiteloos over.

Volkomen met u eens!

Ik begrijp het wel degelijk heeft u de zin wel gelezen? Tevredenheid Applegebruikers is 6 van de 10, tevredenheid OnePlus is 7 vanmde 10. Is dus meer dan van Apple gebruikers. Dan moet je niet schrijven komt in de buurt, dat betekent dat de score lager is. Dan moet je schrijven dat de tevredenheid hoger is.

Ik begrijp wel wat u zegt, ik vind het alleen zo raar dat het eerste dat dan in u opkomt twijfelen of ze wel onafhankelijk zijn. Dus geen mogelijke vergissing of een andere interpretatie. Nee ik zie het al, die zijn dus niet onafhankelijk.

Reputatie 5
Badge +3

Apple-gebruikers zijn meer dan gemiddeld tevreden over de prestaties en het gebruiks- en bedieningsgemak van hun iPhone. Meer dan 6 van de 10 gebruikers geeft aan zéér tevreden te zijn. Dit is duidelijker beter dan het gemiddelde. Ditzelfde resultaat zagen we ook in 2015, 2017 en 2019.

Voor het eerst komt een ander merk ook maar in de buurt van zoveel tevreden gebruikers: OnePlus. Maar liefst 7 van de 10 ondervraagden is zéér tevreden over prestaties en het gebruiks- en bedieningsgemak van hun OnePlus-smartphone.

Natuurlijk zijn OnePlus prima telefoons… maar hoeveel gebruikers ken u die al meer dan 10 jaar zonder grote problemen met op een volgende OnePlus telefoons bellen/gebruiken? En waar modellen 5 jaar software updates krijgen? Meestal ben ik het niet helemaal eens met de consumentenbond maar betreft Apple ben ik het meestal met ze eens, 

Reputatie 7
Badge +5

Is de OnePlus ook niet een beetje een freaky toestel voor de happy few? De Android puristen? Dus die kiezen heel bewust voor een OnePlus, doen er moeite voor. Als je in die context vraagt of men tevreden is, kun je wel raden wat de reactie is….. En om dat dan te vergelijken met massa producten gaat een beetje mank.

Reputatie 6
Badge +3

Nadeel van Apple is dat het een gesloten systeem is. Dat heeft voor Apple als voordeel dat ze maar een beperkt aantal hardware en software configuraties moeten onderhouden die ze bovendien zelf in de hand hebben. Dat leidt voor de klant tot een zeer robust en betrouwbaar systeem dat praktisch altijd werkt en waar je geen omkijken naar hebt.

Voor mij weegt dat voordeel zwaarder dan het nadeel. Dat heeft niets met freak zijn te maken.

Reputatie 7
Badge +5

Mijn 'freaky’ vergelijking slaat op de OnePlus, niet op Apple.

Reputatie 3
Badge +3

U heeft gelijk. Het is in de buurt van Apple, maar wel hoger dan Apple. Zoals het er nu staat, kan het overkomen alsof ze eronder zitten.

Ik heb dit verduidelijkt en aan onze webredactie gevraagd om de verduidelijking te publiceren.

We hadden wel ruim 16 keer zoveel respondenten voor Apple dan voor OnePlus. Die kanttekening heb ik er ook bij gezet.

Bedankt voor je reactie. Altijd fijn om een kritische lezer te hebben. Daar wordt het alleen maar beter van 😄

Apple is een soort religie geworden voor veel gebruikers.
Ze aanbidden het merk en staan niet meer open voor iets anders.

Reputatie 3
Badge +3

Ik heb dit verduidelijkt en aan onze webredactie gevraagd om de verduidelijking te publiceren.

Het is zojuist gepubliceerd.

Reputatie 6
Badge +3

Apple is een soort religie geworden voor veel gebruikers.
Ze aanbidden het merk en staan niet meer open voor iets anders.

Als ik in mijn omgeving kijk zijn het vooral mensen die niet geïnteresseerd zijn in techniek. Ze willen zich niet bezighouden met de juiste virus scanner, of hun CPU wel geschikt is voor bepaalde updates en zo niet of er dan een workaround is. Geen belangstelling hebben voor welke bluetooth codec er gebruikt wordt of hoeveel bits hun audio streamer gebruikt etc. etc.

Dat is de reden waarom ze niet verder kijken.

Reputatie 4
Badge +3

En een maal in de ommuurde tuin, is het lastig ontsnappen.

want er moet zoveel andere zooi ook meegenomen worden.

Reageer