Apps activeren op een laptop en/of deskcomputer

• 10 January 2022
  • 16 reacties
  • 210 Bekeken

Reputatie 5
Badge +6
  • Bondscoach
  • 426 reacties

Heeft iemand ervaring en/of aanwijzingen om op een desktopcomputer en/of laptop apps te kunnen activeren?

16 reacties

Bedoelt u Android apps onder Windows 11?

Reputatie 7
Badge +5

wat bedoel je met ‘activeren’? op windows is het gewoon een kwestie van installeren en gebruiken. Activeren zie ik als een licentie invoeren, maar ik neem aan dat je wat anders bedoeld? 

Reputatie 5
Badge +6

Sorry voor een wat late reactie.

Even als toelichting. Misschien was de vraag wat duidelijker geweest als ik te term "toepassen” had gebruikt.

Via een tablet en smartphone worden opties aangeboden om deze via store's te downloaden.

Bedoelt u Android apps onder Windows 11?

Reputatie 5
Badge +6

Ik bedoel apps in het algemeen. Dus geen Windows 10 of 11.

Het betreft het desktopcomputer.

Wat zijn “apps in het algemeen”? Zijn dat apps uit de Android store, de Apple store of bedoelt u wellicht nog iets anders?

Reputatie 5
Badge +6

Het gaat inderdaad om beide store’s.

Als voorbeeld: Via mijnoverheid, wordt er een mogelijkheid geboden om een app te installeren.

Ik gebruik de desktopcomputer om deze via de website te openen.

Dit om een goed duidelijk de tekst te kunnen lezen.

Elke keer wordt onderaan aangegeven om een app via verwijzingen te downloaden.

Het gaat inderdaad om beide store’s.

Als voorbeeld: Via mijnoverheid, wordt er een mogelijkheid geboden om een app te installeren.

Ik gebruik de desktopcomputer om deze via de website te openen.

Dit om een goed duidelijk de tekst te kunnen lezen.

Elke keer wordt onderaan aangegeven om een app via verwijzingen te downloaden.

U kunt geen apps draaien op uw Windows pc. De optie komt eraan voor Android apps onder Windows 11 maar is nog niet beschikbaar)

Reputatie 5
Badge +6

Dag @A. Deen ,

Was even benieuw of er alternatieven bestonden. Om een app op een pc "te kunnen draaien” was mij al bekend.

Via het onderwerp: PC niet geschikt voor updat naar Windows 11

zijn er door u en mij al reacties geplaats.

Wat betreft dit onderwerp kan het afgesloten worden.

Je kan op de Windows desktop in de Microsoft Store kijken of je apps ziet die je kent van apparatuur die op Android of Apple werken. Ik heb me daar niet in verdiept behalve dat ik Whatsapp zag en die staat nu op mijn bureaublad in Windows 11. Ik kan er dan hetzelfde mee doen als op de smartphone. Mischien zijn er meer aangepaste apps?  Het zal wel aangepast zijn voor Windows 11, want zoals @A.Deen zegt kan je geen Android/Apple apps installeren op Windows.

Reputatie 5
Badge +6

Bedankt @Jan ,

De optie: Whatsapp is volgens de media niet meer betrouwbaar.

Gaarne geen vragen of opmerkingen hoe ik tot deze conclusie ben gekomen.

Hoi @Gdr, ik noemde Whatsapp slechts omdat ik het alleen van die app weet, maar wat ik ermee bedoelde was dat er dan in Microsoft Store misschien wel meer voor Windows geschikt gemaakte apps zijn die je op Android/Apple tegenkomt.

Kijk @Jan , ik kwam dit net tegen, als je aan deze specs voldoet https://phandroid.com/2022/02/18/microsoft-shares-the-requirements-to-use-android-apps-on-windows-11/ dan kan jij dus binnenkort Android apps draaien op je computer.

@A. Deen je verrast me, dit wist ik nog helemaal niet. Het lijkt me ontzettend leuk. Dank je wel! Ik moet er nog induiken, ik heb er nog helemaal geen verstand van. M'n nieuwe pc voldoet aan de specs in het lijstje van je link. 

Dat onderste ding, Enable virtualization on WIndows 11 PCs, heb ik nagelopen comform de instructies voor je betrokken computermerk in die sub-link, en het klopte, het was voorgeïnstalleerd en staat op enabled. Ik merk dat het nog slechts het nieuwsbericht is dat het eraan komt. Ik keek in de Microsoft Store en daar staan deze apps die ik ook ken van Android. Dus nou weet ik het niet meer of dit nou de virtual Android Apps zijn. Want er stond ook dat Microsoft het via deze manier ging doen en niet via het verbouwen van android apps naar Windows. 

Ik moet hier verder naar kijken wat later in de tijd want ik zit nog steeds met m'n hoofd in archiedoos 21 nu en scan alles wat leuk is om de boel inzichtelijk te maken. Hartelijk dank voor de link, dit is nieuw voor mij en dat gaat kicken worden! 

Nou word ik ook gelijk nieuwsgiering of dit virtuele dinges ook geschikt is voor oude MSDos programma's.

Je kunt de Android „apps“ installeren op een Windows computer na installatie van een platform.

Ik heb dat twee keer geprobeerd. Twee verschillende platforms.

Het werkte wel, maar het ging allemaal dermate traag dat ik het platform weer heb verwijderd.

Ik probeerde twee verschillende platforms.

BlueStacks en Genymotion? Dit is Microsoft en wie weet krijgen ze het wel lekker draaiend, de hardware eisen gaan ook verder dan sec W11.

Reageer