Beantwoord

Automatische back naar Icloud

• 12 August 2022
  • 10 reacties
  • 163 Bekeken

Ik gebruik meerdere harde schijven met video materiaal. Ik kan een extra harde schijf aanschaffen om daarop een backup te maken. Maar kan ik dat ook automatisch doen naar ICloud? Bijvoorbeeld met Time Machine? 

Arnold

icon

Beste antwoord door pckrulllenbol 12 August 2022, 12:29

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Zo te zien niet:

https://www.howtogeek.com/738706/can-i-use-icloud-drive-for-time-machine-backups/

Je kunt wel je Documenten map automatisch laten backuppen naar ICloud op je Mac computer. 
Houd er wel rekening mee dat er een limiet van maximaal 2TB op iCloud zit met het duurste abonnement. Wellicht is een externe harde schijf met een Time Machine backup efficiënter en voordeliger. 

Je kunt wel je Documenten map automatisch laten backuppen naar ICloud op je Mac computer. 
Houd er wel rekening mee dat er een limiet van maximaal 2TB op iCloud zit met het duurste abonnement. Wellicht is een externe harde schijf met een Time Machine backup efficiënter en voordeliger. 

Ik hou me principieel niet met Mac bezig maar dit is naar mijn beste weten correct advies. iCloud is veel te duur voor video.

Helemaal helder. iCloud staat het niet toe. En inderdaad 2T is niet zo veel voor video en dat zou ook in de papieren gaan lopen. Ik koop maar een locale backup harde schijf. 
veel dank!

Mocht het een wens zijn om de data via een “cloud” manier te kunnen benaderen zou je ook eens kunnen kijken naar een NAS bv van  synology.

https://www.synology.com/nl-nl

Veel dank. Maar dat is dan waarschijnlijk weer behoorlijk duur en meer geëigend voor bedrijven. 

Arnold

Helemaal helder. iCloud staat het niet toe. En inderdaad 2T is niet zo veel voor video en dat zou ook in de papieren gaan lopen. Ik koop maar een locale backup harde schijf. 
veel dank!

Dat lijkt me inderdaad de beste optie. Vergeet niet de backupschijf in te stellen in Time Machine, i.p.v. handmatig de bestanden hierop te kopiëren. Het voordeel van Time Machine is dat het automatisch periodiek gebeurd. Als je het telkens handmatig moet uitvoeren bestaat er een kans dat je het vergeet of een tijd overslaat.

Dat ga ik doen. Veel dank.

Reputatie 3
Badge +3

@A. Trampe Heb je nog iets gehad aan de tips van de andere community leden? Mocht er een reactie tussen staan die je het meest geholpen heeft, dan kun je deze aanvinken als Beste Antwoord. 
Zo help je anderen met een vergelijkbare vraag ook om snel het antwoord te vinden.

Groetjes Shana

Heb het beste antwoord aangevinkt. 

veel dank. 

Reageer