Beantwoord

Back-up programma Veeam Agent Free

• 31 August 2021
  • 3 reacties
  • 102 Bekeken

Veeam Agent Free , daar kun je volgens de Digitaalgids de backup plaatsen op een lokale harde schijf.

Ik krijg alleen de keuze de backup te plaatsen op Google drive. Als ik kies voor Lokale schrijf dan krijg ik de melding dat dat niet mogelijk is. (Ik heb een externe harde schijf, die leeg is 1 GB).

EaseUs Todo Backup Free, zou in het Nederlands ingesteld kunnen worden. Bij instellingen staan diverse talen maar geen Nederlands.

Wat doe ik fout?

icon

Beste antwoord door Rob Schleiffert 6 September 2021, 14:21

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +4

Dag @G.T.M. Heijmans,

In Veeam moet het mogelijk zijn om een back-up lokaal of op een aangesloten schijf op te slaan. Veeam geeft dat zelf aan op zijn website. Ik heb het programma (opnieuw) geïnstalleerd en ik kan inderdaad een back-up maken op mijn tweede interne schijf (de E-schijf). Zie de schermafbeelding. Ik weet niet wat hier dan fout gaat.

EasUS Todo Backup Free: dit programma is inderdaad (nu) niet in het Nederlands, wel onder meer Engelstalig. Helaas staat dit verkeerd in het artikel bij het stukje over Veeam. Het kan een fout van de auteur zijn, maar het is ook mogelijk dat een eerdere versie wel Nederlandstalig was. Voor vertalingen doet EasUS namelijk een beroep op vrijwilligers. In beide gevallen klopt de tekst dus helaas niet.

Dag @G.T.M. Heijmans png to ico,

In Veeam moet het mogelijk zijn om een back-up lokaal of op een aangesloten schijf op te slaan. Veeam geeft dat zelf aan op zijn website. Ik heb het programma (opnieuw) geïnstalleerd en ik kan inderdaad een back-up maken op mijn tweede interne schijf (de E-schijf). Zie de schermafbeelding. Ik weet niet wat hier dan fout gaat.

EasUS Todo Backup Free: dit programma is inderdaad (nu) niet in het Nederlands, wel onder meer Engelstalig. Helaas staat dit verkeerd in het artikel bij het stukje over Veeam. Het kan een fout van de auteur zijn, maar het is ook mogelijk dat een eerdere versie wel Nederlandstalig was. Voor vertalingen doet EasUS namelijk een beroep op vrijwilligers. In beide gevallen klopt de tekst dus helaas niet.

Dank voor je antwoord.

Badge

In de Duitse Consumentengids “Stiftung Warentest” zijn 13 Backup-progrmma's getest in het februari 2021 nummer. Negen zijn er als “goed” beoordeeld.

De beste drie zijn:

1. Acronis Cyber Protect Home Office Advanced 2022, score: zeer goed, 1,5 voor € 29,95
  2. Paragon Backup & Recovery Community Edition, score: goed, 1,8 gratis
  3. Nero Backitup, score: goed, 1,9 voor € 35

Veeam Agent Free is helaas niet getest.

De best mogelijke score is: 1,0

De slechtst mogelijke score is 5,0

Het backup-programma van Acronis is bij Acronis zelf peperduur. Bij kantoorboekhandels op internet voor € 29,95 verkrijgbaar. Het is in het Nederlands verkrijgbaar. Ik ben er zeer tevreden over. Sinds maart 2021 sla ik alles in “the cloud” op.

Reageer