Beamer als homecinema: Tips?

• 8 October 2021
  • 2 reacties
  • 79 Bekeken

Ik ben op zoek naar een beamer voor gebruik als homecinema. Wil ook graag in een verlichte kamer kunnen gebruiken en het mag niet te veel geluid maken. Iemand tips?

2 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Ik heb voor mijn werk vaak te maken gehad met projectoren die bij daglicht goed moeten werken.

In een veelvoud van deze zaken werd een Eiki.projector gebruikt. Ze hebben een erg breed assortiment van relatief voordelig tot aan de top

Ik weet dat ze vaak professioneel.worden ingezet.

Veel mensen kennen dit merk niet maart het is echt top.

Reputatie 5
Badge +5

Wat je kunt gebruiken hangt al van de afstand tot het scherm.
Mijn vorige beamer voldeed prima op een kamer met een beamer afstand van 3 meter.
Maar na de verhuizing kwam hij te staan op een afstand van 5 meter en toen voldeed hij niet meer.
Te weinig licht, dus kwam er één met  dubbel aantal lumen, van 1600 naar 3300.
Dat voldoet goed op een lichte kamer.
Ook moet je rekening houden hoever je het op de gewenste afstand kunt in en uitzoomen.
Je wilt tenslotte wel het hele scherm gebruiken en niet een stuk er van.
Komt hij tegen het plafond, dan moet je ook kijken of je het beeld ver genoeg naar beneden kunt draaien.
Heb je hem liever dicht bij het scherm, kijk dan uit naar een short throw beamer.
Tenslotte heb je ook nog verschillende technieken met elk hun specifieke eigenschappen.
https://www.beamerexpert.nl/wat-is-het-verschil-tussen-dlp-en-lcd-beamers/
En last but not least, wil je HD of 4K, wel of geen 3D?
Blijf met geluid beneden de 33dB., maar meestal overstemt het film geluid de fan motor wel
Ik had voorheen Panasonic beamers, maar de laatste is een Epson HD.
Tot nu voldoet hij prima.

Reageer