Belsimpel vraagt erg veel gegevens

  • 11 November 2021
  • 4 reacties
  • 105 Bekeken

Ik heb zojuist een sim-only abonnement via Belsimpel afgesloten voor Simyo.

Hier zit een anti-misbruik verzekering bij.

Toen ik al ver in de stappen van de bestelling was werd er gevraagd naar het documentnummer van mijn ID, foto's van voor- en achterkant van mijn ID en moest ik 1 cent overmaken.

Hun FAQ zegt dat dit alles te maken heeft met juist anti-misbruik maatregelen en de site is veilig, maar het voelt helemaal niet fijn om zoveel gegevens gedeeld te hebben.

Ben ik ergens in getrapt?


4 reacties

Badge +2

Als het niet prettig voelt dan zou ik het niet doen. Misschien krijgt u meer helderheid door persoonlijk contact op te nemen.

Hier staat dat ze dat al sinds 2016 niet meer zo doen.
https://www.belsimpel.nl/klantenservice/bestellen/abonnement-zonder-gedoe

Nou het moet toch echt.

Ik snap er niks van. Door die anti misbruik verzekering (die er verplicht bij zit) heb je dus wél dit gedoe en de klantenservice is ook niet snel of simpel

Reputatie 6
Badge +3

Onder kop “Ik heb mijn bestelling niet betaald met iDeal” staat dat je dan 1 ct kunt betalen met iDeal.

Reageer