Ben je bang om gehackt te worden door gijzelsoftware, ja of nee?

Reputatie 4
Badge +4
Het kan zomaar gebeuren: gehackt worden door internetcriminelen die al je bestanden op je laptop vergrendelen. Ze geven je pas weer toegang als je ze losgeld betaalt. Het klinkt bijna onwerkelijk, maar een moment van onoplettendheid kan voldoende zijn om slachtoffer te worden van gijzelsoftware (of ransomware).

Ben jij bang gehackt te worden door gijzelsoftware?

30 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Dat je allerlei maatregelen moet nemen en moet blijven nemen als je gaat internetten en dat het dan nog steeds niet echt veilig te krijgen is ...... Als je er goed over nadenkt is dat eigenlijk belachelijk. Ja , ik maak me zeker zorgen ondanks dat ik al het mogelijk doe om het risico te beperken. Als er ooit iets op de markt komt , wat wel 100% veilig is , betaal ik er graag meer voor. Kom op , fabrikanten ! Doe iets ! Verzin een list of zo, riep heer Bommel.

😉
Reputatie 4
Badge +3
Veel van de maatregelen zouden zaken zijn die je elders (werkelijke wereld) niet zou accepteren.... Snoepjes van vreemden aannemen (cookies?) , willekeurige zooi zomaar accepteren. (downloads die direct actief worden..., Documenten met macro's, PDF met scripting etc. etc.)

Het wordt al een stuk beter als je een browser gebruikt met beveiligings hulpmiddelen:

* Firefox + Noscript, Cookie filter + Ghostery

* Chromium (Niet Chrome), + uMatrics (of ScriptSafe) + Ghostery
Hallo!

Om eerlijk te zijn, er is een overzicht van vandaag die Mac ook door ransomware aangevallen werd. 😯
Het antwoord op uw vraag is, ja, dat ik ben bang om al mijn dossiers te verliezen.

Dat is waarom ik er alles aan gedaan om te voorkomen dat de aanval op mijn computer: Ik ben met behulp van deze resource: http://cookieverwijderen.nl/ransomware/lukitus
Reputatie 7
Badge +7
De Consumentenbond heeft een filmpje gemaakt over gijzeling door ransomware:

Tevens kun je nu ook mee doen aan onze stelling: ''Gegijzeld door ransomware. Zou jij betalen?''

Ik ben erg benieuwd wat jullie zouden doen!

Reageer