Benaderen website Oostzaan.nl

• 12 December 2021
  • 32 reacties
  • 358 Bekeken

Reputatie 5
Badge +6
  • Bondscoach
  • 425 reacties

Via mijn browser 

Chrom

Wordt er een blokkade aangegeven. Dit aangegeven aan mijn viruscanprogramma 

Eset

Dit betreft dus een site van een gemeente. De melding geeft aan dat er geen geldig certificaat toegekend is.

Ik heb tijdelijk mijn virusscanner even uitgezet. Echter ik krijg nog steeds een melding.

Mocht er iemand zijn die ook een melding op deze site krijgt, dan gaarne een reactie, voordat ik nadere gegevens aangeef.

32 reacties

Ze zijn er wel mee aan het werk.
HSTS staat nu uit en de webserver heeft geen AAAA record meer.

Volgens mij was dat gisteren nog niet zo.

@A. Deen 
Er komt een dag dat Firefox ook waarschuwt als HSTS uit staat.
Dat doen ze voor de veiligheid van de gebruikers.

Dag @Mazzel ,

Zover was ik al gekomen om deze informatie in zicht te krijgen.

Even t.a.v. @A. Deen Ik had meer verwacht t.a.v. uw reactie. Ik ben bereid om dit verder te onderzoeken.

Jammer dat u in uw laatste zin een conclussie trekt. Men zou verwachten dat de leden advies,raadplegingen, verwijzingen enz. geeft.

Wordt eventueel vervolg met resultaten via onderzoek en contacten.

“U had meer verwacht”? U weet dat mensen hier vrijwillig, uit eigen beweging reageren om te helpen. In dat licht kan ik uw verwijtende toon niet anders plaatsen dan “dit komt knorriger over dan uw bedoeling is”.

Tip voor reageren op het internet: stel u a.u.b. wat vergevingsgezinder op als een reactie niet aan uw verwachtingen voldoet. Mogelijk stroken die verwachtingen niet met de realiteit, b.v. omdat een probleem soms ‘zomaar’ optreedt.

Laatste tip: Check of de tijd/datum van uw apparaat op ‘automatisch’ ingesteld staat. Wanneer ik de tijd/datum van mijn laptop op 13/12/2020 of 2022 instel, zal Firefox ook gaan steigeren over de geldigheid van certificaten.

Reputatie 5
Badge +6

Hierbij het resultaat van mijn onderzoekje.

Ik ben vanmorgen bij het gemeentehuis van Oostzaan langs geweest. Daar aangegeven dat hun officiële site aanmeldingsfouten bij mij aangaf. De deskmedewerkster gaf aan dat de afgelopen week wat problemen waren. Via een briefje heb ik aangegeven dat er geen OCSP-filter wordt aangegeven op dit certificaat. Misschien ook dat er een SSL-filter gebruikt wordt. Zij zou dit aanleveren bij de ICT-afdeling.

Sinds vanmiddag lukt het mij om de site via Chrome te kunnen benaderen. 

Verder wil ik aangegeven dat het niet mijn bedoeling is om iemand een "verwijt” te maken. Mijn hoofdvraag was of iemand van de leden een soortgelijke ervaring had. Via de reacties gelezen dat er toch wat problemen waren.

Ik bedank hierbij alle leden die gereageerd hebben. Ik ben ook weer wat wijser geworden.

Er is net een bugfix gekomen voor Firefox.
Die moet het PKIX probleem oplossen.

https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1745600

Er is net een bugfix gekomen voor Firefox.
Die moet het PKIX probleem oplossen.

https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1745600

Dus het was een bug van Firefox zelf?

Daar lijkt het wel op.
Bij bugzilla praten ze wel over Microsoft sites, waar het voor kwam.
Dat zegt niets, omdat niemand oostzaan.nl daar gemeld heeft.
Wel zie ik dat ze zaken doen met Microsoft en Amazon
Na de update, werkte het hier weer.

De koppeling van oostzaan.nl zonder www ervoor klopt niet.
Pas met het www ervoor is de website veilig.

Reputatie 5
Badge +6

Bij mij werkt het aanmelden op de site zonder www.

Reageer