Consumentenbond.nl
Vraag

BenQ monitor bij bol.com wordt niet gerepareerd

• 12 september 2020
  • 6 reacties
  • 359 Bekeken

Ik heb ruim 1 jaar geleden een BenQ monitor bij bol.com gekocht met 3 jaar garantie.  Ik gebruikte hem voornamelijk als TV.  Al snel flikkerde het beeld af en toe. Na ruim een jaar stopte hij er helemaal mee. Ook aan een computer: geen beeld, niet op de HDMI en niet op de VGA ingang. Een andere HDMI kabel hielp ook niet.

Terugsturen ging goed, volgen wat er gebeurt ook. Krijg ik hem terug … doet hij het nog slechter; nog steeds geen beeld maar nu ook geen on-screen instellingen of geluid meer.

Weer terug gestuurd … na een aantal weken weer terug … nog slechter; het beeld lijkt nu op gebroken glas.

Voor de 3e keer terug gestuurd en erbij vermeld dat ik er geen vertrouwen meer in heb en mijn geld terug wil … ze hebben hem na een aantal weken gewoon weer kapot naar mij terug gestuurd.

Andere monitoren doen het bij mij natuurlijk wel, ik heb er nog minstens 3 staan. Er is echt iets mis met die monitor maar  bol.com  doet gewoon niets.

Wat moet ik nu doen ?  Hoe krijg ik mijn geld terug ?

Ik koop in ieder geval niets meer bij bol.com wat kapot kan dus evt. alleen heel simpele dingen want Bol  zijn reparatie-service is waardeloos.

6 reacties

U kunt het natuurlijk nog een keer proberen, wellicht eerst (nog) eens de klacht bij BOL bespreken, en anders is er een geschillencommissie.

Ik heb zover alleen terugsturen kunnen vinden, bol lijkt niet zo goed (telefonisch) bereikbaar en verder krijg ik alleen maar standaard computer antwoorden.

Na heel lang tegen een  bol.com  computer aanpraten werd ik uiteindelijk teruggebeld door iemand die zei … dat ik binnen 2 werkdagen terug gebeld zal worden.

Het zal mij benieuwen. Ik ben alvast een officiële klacht aan het voorbereiden zodat ik uiteindelijk bij de geschillencommissie terecht kan.

Krijg net een email van bolcom dat het buiten de garantie valt omdat ik de monitor zou hebben laten vallen. Ze laten daarbij een foto zien van het beeld die ik ze zelf ook gemaakt heb nadat hij na de 2e “reparatie” terug kwam; een raar beeld alsof het gebroken glas is (als je er een HDMI signaal op aansluit, zonder aansluiting ziet hij er normaal / zwart uit). Maar zo heeft bolcom hem dus afgeleverd, niet ik, ik heb hem ruim een jaar geleden neergezet en nooit meer aangeraakt.

bolcom lijkt langzamerhand een criminele organisatie geworden te zijn.

Lastig, ik snap uw kant van het verhaal maar de andere kant heeft ongetwijfeld een andere versie en dan gaat het om wat aangetoond kan worden en heb je letterlijk niets aan aan dingen als, dat u hem niet heeft laten vallen, wat je nooit kan bewijzen. Met de hele voorgeschiedenis erbij zou ik zelf nog steeds een poging doen bij de geschillencommissie, het blijft onverklaarbaar waarom u die monitor telkens terugkrijgt zonder reparatie en juist dat heen en weer sturen is vragen om valschade.

Teveel moeite voor te weinig kans op succes. Dus ik heb de monitor naar de milieustraat gebracht. Bol is mij in ieder geval als klant kwijt.

Reageer