Consumentenbond.nl

Bericht over vergeten pakket: spam?

• 13 september 2020
  • 4 reacties
  • 226 Bekeken

L.s., regelmatig krijg ik berichten als onderstaand. Is dit een vorm van oplichting? Krijg na doorklikken nl een website dat ik 2 euro moet betalen voor (alsnog) leveren van dit pakket. krijgt u hier ook meer melding over? kan hierover niet vinden nl. Graag uw reactie.

M.v.g., B. Kooistra

Bericht:

Van: Pakketdienst NL

Deel vd tekst:

Dit is een laatste bericht voor een pakketje dat al enige tijd in ons magazijn staat.

De postbezorger in uw wijk kan het pakket opnieuw bij u aanbieden. Omdat deze bezorging onder de regeling "vergeten pakketen" valt, zijn er extra kosten aan de bezorging verbonden (Schrik niet, dit bedrag is altijd lager dan €1.50).

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

de eerste vraag is natuurlijk of je pakketten verwacht.

Reputatie 4
Badge +4

Néé, nooit op dit soort mail klikken, je computer is besmet voordat je het weet.

Echt alleen maar als je daadwerkelijk iets verwacht héél voorzichtig de mail bestuderen, is verder eigenlijk altijd troep, zeker als je zogenaamd moet betalen.

Reputatie 7
Badge +7

Dit wat wordt genoemd phishing en/of smishing komt nog altijd voor. Het gebeurt al enkele jaren. Voor uitgebreide informatie zie  https://www.postnl.nl/klantenservice/bezorging-en-ontvangst/phishing/

En uiteraard altijd goed nakijken en nadenken of er echt een pakket moet komen.

Ik wist het ook eigenlijk wel; maar bedankt voor alle reactie!

Reageer