Beste camera/app voor fotografie op afstand

• 9 June 2022
  • 6 reacties
  • 176 Bekeken

Ik werk bij een autodealer en buitenfoto's maken is een beetje lastig. Elke auto wordt vanuit 6 verschillende hoeken gefotografeerd en moet goed worden uitgelijnd en gecentreerd om consistente foto's te krijgen. Dat betekent veel heen en weer reizen tussen camera en auto om de positie van de auto te controleren en bij te stellen. Dit kost veel tijd en lopen, dus ik wil in de auto zitten en op afstand foto's maken vanaf mijn smartphone.

Ik gebruik momenteel een Nikon D3500, maar LiveView is niet beschikbaar op SnapBridge. Er is de mogelijkheid om op afstand een foto te maken, maar de app is zo traag en functieloos dat het onbruikbaar is.

Ik wil de camera veranderen en heb hulp nodig bij het kiezen van een camera die ik echt kan gebruiken voor het maken van foto's op afstand. Ik wil dat de externe fotografie-app niet laggy is en basisaanpassingen kan maken, zoals de positie van het scherpstelpunt rechtstreeks vanuit de smartphone-mirroring-app wijzigen.

Wat zou jij aanraden?

Dank je

6 reacties

Probeer een van de modernere Z serie camera's, zelf heb ik er ook een.  Makkelijk als je Nikon gewend bent. Bij een goede zaak zoals Coolblue kun je de camera een redelijke periode uitproberen. Of probeer de Alpine Spark afstandsbediening ipv de in-camera functie.

Reputatie 3
Badge +2

Cameraland is goedkoper dan Cool bleu en die hebben veel meer verstand van camera`s dan CB en adviseren je dan ook een heel stuk beter. 

Reputatie 6
Badge +4

Maar staat u dan zelf niet op een groot aantal foto's als u in de auto gaat zitten?

Of zie ik iets over het hoofd?

Maar staat u dan zelf niet op een groot aantal foto's als u in de auto gaat zitten?

Als de auto eenmaal goed in het plaatje staat kun je uitstappen en de echte foto maken.

Reputatie 6
Badge +4

Als de auto eenmaal goed in het plaatje staat kun je uitstappen en de echte foto maken.

Het is duidelijk dat ik het verkeerd begrepen heb. :-)

Reputatie 3
Badge +2

Is het niet handiger om te denken aan een Drone met een camera zoals de DJI mini 3 pro? 

Deze is namelijk uitgevoerd met sensors zodat deze niet tegen een auto aan kunnen vliegen en via een app ook zo ingesteld kan worden dat deze rond de auto vliegt en video opnames kan maken wat een betere beeld geeft dan foto`s lijkt mij.
Het nadeel is de prijs en je moet deze registreren bij de RDW sinds 1 januari 2021.

DJI 3 Mini pro
Er zijn meerdere verkopers die deze voor de zelfde prijs aanbieden zoals de Mediamarkt Deze kost €829.99 maar gaf minder informatie over de voorschriften

Een exploitantnummer voor een drone kost €23 voor een jaar en iedere jaar daarna €19

Reageer