Betaalde virusscanner in 2021 nog nodig bij windows 10?

• 21 March 2021
  • 7 reacties
  • 260 Bekeken

Heb nu net een nieuwe laptop gekocht. Een een “expert” vertelt mij dat de antivirus software in het huidige Windows voldoende is. Een betaald abonnement voor Norton 360 zou niet meer nodig zijn.

Wat denken jullie?

7 reacties

Ik neem aan dat je dit en aanpalende pagina's gelezen hebt? : https://www.consumentenbond.nl/virusscanner

Reputatie 7
Badge +4

klopt, ik ben een paar jaar geleden overgestapt met diverse pc’s op defender en geen enkel probleem gehad. in de cb test staat ie inderdaad vrij laag, maar werkt meer dan goed genoeg

Reputatie 7
Badge +6

Het is maar net hoe goed we onszelf willen beschermen . Ik heb er wel een paar tientjes voor over om naast de standaard bescherming van W 10 nog wat extra te nemen . Helaas is geen enkele virusscanner 100% waterdicht . Nadelen zijn er ook . De boel wordt trager en soms wordt er onterecht wat geblokkeerd zoals denk ik de meesten wel weten .

Reputatie 5
Badge +4

Ik werk al vanaf het begin met de standard van Windows 10 en zonder problemen. Ga je veel naar Game sites en klik je maar raak op linken. Dan zou ik wel voor de betaalde versie gaan

Reputatie 3
Badge +2

Defender alleen werkt prima. Ik heb zelf gratis Avast er ook nog bij. Maar die geeft naast terechte waarschuwingen ook regelmatig dreigende gevaren weer - in de verwachting een nieuwe aanvulling te verkopen.

Badge

nee, je hebt geen betaalde versies meer nodig. Er zijn meer dan goede gratis versies, die bij normaal gebruik, meer dan goed alles tegenhouden.

Ik controleer mijn pc een paar keer per maand via housecall, dat is een excellente virusscanner die online je hele pctje naloopt en hij vind nooit geen zware bedreigingen.

soms een trackertje, meer niet.

Spaar je geld uit, en koop zéér zeker geen Norton. Heb ik gehad en alleen maar doffe ellende mee gehad.

Defender alleen werkt prima. Ik heb zelf gratis Avast er ook nog bij.

Twee is één teveel!

Reageer