Consumentenbond.nl

Beveiligingsalarm 550 melding bij Ziggo mail

• 3 februari 2021
  • 10 reacties
  • 148 Bekeken

Ziggo mail. uitgaande mails worden geblokkeerd onder vermelding Beveiligingsalarm 550.  Hulp van Ziggo wordt niet gegeven.  Ook in ziggo help wordt geen oplossing aangedragen.Je bekijkt het maar. 

Ter vergelijking “ je koopt een auto en na enige tijd motorstoring. Dealer zegt “,ja zeg, ga toch zelf die motor repareren. Ben je geen monteur? Heb jij pech gehad!

Schrale troost ,dat je niet de enige bent met een mail probleem.

Kan de Consumentenbond de slechte Ziggo klantenservice niet aanpakken? 

10 reacties

Ter verduidelijking; U gebruikt Ziggo webmail en bij alles wat u probeert te sturen krijgt u deze melding?

Een beetje neuzen op het Ziggo forum levert best informatie waarbij de sterke suggestie lijkt te zijn dat mensen dit probleem zelf veroorzaken doordat anderen hun mail als spam aanmerken. Zeg ik daarmee iets nieuws?

Reputatie 5
Badge +4

Welke Windows versie 

Welk e-mail programma??? gebruikt u

Wil u de mail op meerder pc of laptop`s  of gsm binnen halen

met POP of IMAP ??

Reputatie 7
Badge +4

google is je beste vriend: Email Error 550- What Is It And How To Fix It? | Enginemailer

Reputatie 7
Badge +7

Ziggo is zich qua mail en community/forum aan het vernieuwen. Het wordt allemaal beter, maar bij alles wat nieuw is of nieuw wordt zitten kinderziektes.  Dus wat Ziggo aangaat even geduld. Overigens  is Email Error 550 niet direct een probleem van Ziggo. Wat dat aangaat kunt u het beste de Google tip van @E.B.F. Stroeve  raadplegen. U kunt daar ook nog vragen stellen aan Emil, digitale hulp.

Reputatie 4
Badge +3

550 is slechts een deel van de verklaring, het betekent in het algemeen:  De mail is niet acceptabel, probeer het niet nog een keer.

Hier staan veel gebruikte errorcodes:  https://www.serversmtp.com/smtp-error/

Meestal staat de werkelijke reden van afkeur achter de foutcode. Juist bij 550 zijn er heel veel mogelijkheden voor afkeur.

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/550-552-foutmelding-Waarom-kan-ik-geen-e-mails-naar-Ziggo/td-p/11473?postid=654934

Reputatie 7
Badge +6

Als je mail teruggebounced kan worden door het spamfilter, dan zou ik o zo graag willen dat alle spammail die ik ontvang ook teruggebounced kan worden. Dat zal ze leren, die zenders. Als ze miljoenen mails versturen en ze krijgen miljoenen bouncers terug dan lopen ze vanzelf vol.

Dit soort blokkades hebben alle providers wel.
Maar het is raar, dat ze het niet uit kunnen leggen en je een oplossing aanbieden.

Maar zo ken ik Ziggo wel.

Dit soort blokkades hebben alle providers wel.
Maar het is raar, dat ze het niet uit kunnen leggen en je een oplossing aanbieden.

Maar zo ken ik Ziggo wel.

Hoe moet Ziggo jou deblokkeren als iemand anders jou als verzender van spam geblokkeerd heeft, overrulen? Hoe zie je dat als Ziggo kenner precies voor je?

Als het systeem ziet dat je spam verstuurt of als er klachten zijn over je.
Blokkeert de provider bijna alle uitgaande mail van je.
Dit kan ook automatisch getriggert zijn.
Oorzaak kan een virus zijn of een nieuwsbrief aan heel veel mensen tegelijk.
Ook niet betalen van rekeningen kan dit in zeldzame gevallen veroorzaken.
Je moet je dan eerst verantwoorden op de afdeling ‘Abuse’.
Die afdeling handelt autonoom. 

Reageer