Consumentenbond.nl

Bij een harde overstap van Telfort naar KPN ben je heel duur uit

• 19 oktober 2019
  • 12 reacties
  • 448 Bekeken

Omdat het mobiele abonnement van mijn man verlengd kon worden, Telfort is overgegaan naar KPN hebben we onze abonnementen tegen het licht gehouden. Omdat er online andere prijzen dan bij de provider gehanteerd werden, de website van Telfort heel onduidelijk hierin is, zijn we naar de KPN winkel gegaan. Zij informeerden ons goed over de kosten bij een zogenaamde harde overstap waarbij we een compleet nieuw abonnement nemen. We kwamen daarbij tot de ontdekking dat we bij een harde overstap € 25,00 aan aansluitkosten betalen. Volgens de medewerker van de KPN-winkel is dit niet het geval als we wachten tot de Telfortklanten voortaan KPN-klanten zijn (zachte overstap). Bovendien had mijn man erg weinig mobiele abonnementsmogelijkheden. We hebben besloten om alles te laten zoals het is en te wachten op de zachte overstap. Op de een of andere manier probeert KPN zo stiekem geld te verdienen door de aansluitkosten terwijl je als Telfort-klant precies dezelfde apparatuur hebt als een KPN-klant en maak je volledig gebruik van het KPN-netwerk. Ik zie dus niet in waarom die aansluitkosten betaald moeten worden. Ik zie het meer als de overnamekosten op die manier betalen en dat zijn wij geenszins van plan. Kijk hier dus mee uit als je een nieuw abonnement nodig hebt want het is echt stukken duurder en minder gunstig. Wacht op een naadloze overstap die automatisch gebeurt aankomend jaar. Het is niet ons probleem dat Telfort nu KPN is en wij wensen daar niet extra voor te betalen. 

12 reacties

Is de klachtnu dat als u van kpn abonnementen gebruik wil maken u €25 extra moet betalen? Want dat lijkt simpel oplosbaar, stap niet over. Er zal dus meer spelen maar dan is enkel het bedrag van €25 betekenisloos als je dat niet kan afzetten tegen de eventuele voordelen.

Hallo, Dat is inderdaad de klacht. Ik wilde mensen hier alleen maar voor waarschuwen dat als je als bestaande Telfort-klant over wilt op KPN extra kosten betaalt, je abonnement sowieso veel duurder is en je er als abonnee dus geen enkel voordeel bij hebt. Wij stappen dus inderdaad niet met een harde overstap over maar wachten tot we naadloos overgezet worden. Dan betalen we die kosten namelijk niet. 

Maar probeerden ze u dan met zachte hand naar een duurder kpn abonnement te duwen? Want anders is er voor u toch sowieso niets aan de hand.

Nee, het mobiele abonnement van mijn man (Ook Telfort) kon verlengd worden en aangezien je geen nieuw Telfort-abonnement meer kunt nemen zou hij over moeten naar KPN. Maar daar zou hij veel duurder uit zijn, tenzij wij ook met het thuisabonnement (Internet en TV) ook over zouden gaan naar KPN.

Maar als we gaan vergelijken wat we nu betalen en daarbij de extra aansluitkosten in rekening gebracht krijgen is het zeer onverstandig om over te stappen met een zogenaamde harde overstap. We zijn sowieso €12,00 per maand duurder uit dan nu. En dan heb ik die extra aansluitkosten nog niet eens meegerekend. Ben toch echt geen dief van onze portemonnee. 

Reputatie 5
Badge +1

Lijkt me inderdaad verstandig om te wachten. De integratie van de Telfort systemen naar KPN zullen ze in een keer doen daarbij moeten een heleboel IT en netwerk zaken geregeld worden. Dat is totaal iets anders dan individuele klanten omzetten van de Telfort naar KPN.

Dat doen we nu dus ook. En mijn man houdt zijn huidige abonnement aan totdat we geheel over zijn op KPN. Hij blijft hetzelfde betalen dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Ik wil op deze manier alleen maar mensen waarschuwen niet met harde overstap van Telfort naar KPN over te stappen om niet voor verassingen te komen staan.

Ik denk dat het belangrijk is te beseffen dat kpn geen prijsvechter is en dat er goedkopere opties zijn. Pak sowieso even de vergelijker van de bond erbij dan weet je wat je opties zijn.

Het gaat ons ook er ook niet om of KPN een prijsvechter is maar om eerlijk beleid. 

Ik begrijp niet wat u oneerlijk vindt, hebben ze tegen u gelogen?

Reputatie 5
Badge +4

Gewoon lekker blijven zitten, KPN moet dan u man tegen de zelfde voorwaarde leveren die hij nu bij Telfort heeft. Gaan ze het verhogen, dan mag hij zo overstappen naar wie hij ook wil.

Hallo A. Deen,

KPN heeft in zoverre gelogen dat ze er niets van zeiden toen ik ze telefonisch benaderd heb. Alleen degene in de KPN was wel eerlijk, die liet ook die eenmalige kosten zien. Die ik telefonisch aan de lijn had hanteerde ook totaal andere prijzen dan op de website, en dat waren ook weer andere prijzen dan in de winkel. Dus helemaal eerlijk waren ze inderdaad niet.

Hallo H. Beukman,

Mijn man en ik gaan ook niet overstappen. De jaarlijkse verhoging voor prijscompensatie is normaal maar ze mogen dus niet in een keer met € 12,00 per maand verhogen zoals het geval is bij harde overstap na 3 maanden. Maar dat was me bekend en daar heeft degene in de KPN winkel ons ook op gewezen. 

Reageer