Consumentenbond.nl
Vraag

Bitwarden eenvoudig in gebruik?

• 7 april 2020
  • 5 reacties
  • 516 Bekeken

Lees het artikel uit maart nu diverse keren over en het staat er echt: Bitwarden eenvoudig in gebruik!

Maar hoe werkt het dan? Heb nu als proef 18 ww in de kluis gezet. Moet ik die sites voortaan via de kluis benaderen? Of kan ik gewoon naar de betreffende website gaan? Het artikel zegt: de ww manager vult je ww in op websites en apps. Nou nee. Heb ook de app op mijn tablet en smartphone gezet. Daar gebeurt ook helemaal niks anders dan anders. Wat doe ik verkeerd?

5 reacties

Heeft u in instellingen van Bitwarden auto invullen ingeschakeld?

Bedoelt u onder opties: “”Automatisch invullen bij laden van pagina"” ?

Dat heb ik niet gedaan want daar staat een waarschuwing bij :

"”Als een inlogformulier wordt gedetecteerd, dan worden de inloggegevens automatisch ingevuld. WAARSCHUWING: Dit is momenteel een experimentele functie; gebruik hiervan is op eigen risico. "”

Denkt u dat het de bedoeling is om dat desondanks aan te vinken?

Ik loop niet graag het risico om nergens meer bij te kunnen.

Reputatie 5
Badge +5

Die browser-plugin (want daar hebben we het over) is een extra functionaliteit die BitWarden biedt. Het is echter geenszins nodig voor het gebruik van BitWarden zelf.

Persoonlijk ben ik zeer tevreden over het programma, het enige dat iets ingewikkelder is, is als je met organisaties gaat werken.

Zelf ben ik ook nog aan het testen. Daarbij heb ik 'toegangkelijkheidsdienst' niet ingeschakeld, wel auto invullen. Je krijgt bij het invullen van je inlog een kleine pop-up van Bitwarden of je wilt invullen met Bitwarden. Bitwarden toont je dan de inlog van de site waar je, je op dat moment bevindt. Daar kun je op klikken en wordt weer terug geleid naar de site waar je wilt inloggen. U houdt dus controle!

Met de melding die u aangeeft, dekt de ontwikkelaar zich begrijpelijk in, omdat het om BETA gaat.

Daarnaast blijft het verstandig om uw inlog gegevens ten aller tijde in back-up te houden!

Die browser-plugin (want daar hebben we het over) is een extra functionaliteit die BitWarden biedt. Het is echter geenszins nodig voor het gebruik van BitWarden zelf.

Persoonlijk ben ik zeer tevreden over het programma, het enige dat iets ingewikkelder is, is als je met organisaties gaat werken.

Ik maak gebruik van de app onder Android/Chrome.

Reageer